• Sha

Nakenhet

Usch vad svårt det här var. Har läst hela tråden ich det är många åsikter här.
    Nakenhet bör vara naturligt tycker jag. Min familj skylde sig alltid och det har gett att jag tycker det är jobbigt att vara naken idag. tom med min man...
    Sedan ska det ju givet kännas bekvämt för alla oxå att vara naken!
    Tror inte det bästa är att sluta basta naken eller framförallt inte att tvinga fram "påklädnad" utan att prata med sonen om vad som händer i hans kropp, bpde fysiskt och psykiskt.

Tycker absolut inte att ts håller på med nåt sjukt! men ett samtal är aldrig fel!

"Modigt" av dig att våga ta upp det!

Lycka till!!!

• Sha

jennamo: men stånd i den åldern är inte alltid något som killarna kan rå över. De behöver inte vara sexuellt upphetsade för att få stånd. jag skulle nog inte heller känna att det var obehagligt om det hände med min son (el ska jag säga när... ). det hoppas jag verkligen inte iaf!

• Sha

jennamo: det är nog ingen här inne som tycker det är BRA att han får stånd. vi anser bara att det är en naturlig grej. som givetvis inte ska förbises, men hanteras på rätt sätt. och rätt sätt ,enl mig (obs!!!), är att prata med sonen ifråga och förklara saker och ting. rätt sätt (åter igen enl mig) är inte att göra det till en ful grej och genast bestämma att alla ska ha badkläder el liknande.

• Sha

Har inte funderat jättemycket på det iofs, men jag tror inte att det skulle kännas märkligt. Men jag kan rapportera om 8 år
    Fast rent spontant så tycker jag att man inte borde behöva känna sig obekväm inför sin familj nånsin.

Svar på tråden Nakenhet