• Professorn

Någon som jobbar som CNC-tekniker?

Lade den här under Allmänna rubriker först utan att få svar. Tänkte testa här med...

Som rubriken säger - Är det någon här som jobbar som CNC-tekniker/operatör? Jag funderar starkt på att ombilda mig till detta yrke då det är svårt att hitta ett jobb i min bransch där jag bor (Värmland) men behöver lite mer på fötterna innan jag tar steget fullt ut tror jag.

Jag skulle gärna vilja vet lite om arbetsuppgifter, möjligheter till vidareutveckling inom yrket, lönenivåer osv om någon har tid och lust att svara. Ni som nyligen utbildat er får också gärna berätta lite om hur utbildningen gick till och om det var lätt att få jobb efteråt.

• Svar på tråden Någon som jobbar som CNC-tekniker?
  • D Petersson

hejsan jag jobbar som cnc operatör o har gjort de senaste 5 åren..

som det är just nu så har jag hand om en stor dubbelchuckad svarv o trivs bra med det har mycket att göra så kan jobba hur mycket jag vill, trevligt ställa att jobba på rena o fina golv o fina lokaler, innan jobbade jag på ett litet ställe där allt va skitigt o ovårdat.

min lön ligger på 19360 i månaden
    o det är ingen jättebra lön men det funkar.. jobbar två skift 0530-1336 o 1330-2130 fredag efter middag till 1715
    för mig har det aldriv varit problem med jobb har haft fast sen jag slutade skolan (industri) för 5årsedan

något mer du undrar så svarar jag gärna

/daniel

• Professorn

Tack för svaret Petersson. Har hört mig för på några företag och bemanningsfirmor runt om i Värmland också och alla säger att det inte ska vara några problem att få jobb. Det gäller bara att övertyga arbetsförmedlingen om detta också, då jag inte kan ta mer studielån nu eftersom jag redan har haft en låååång utbildningsperiod.

• D Petersson