Vilka biverkningar fick ditt barn efter vaccinationen?
Jag menar vid alla vaccinationer som barnet har fått.
Min Isak fick feber....
Jag menar vid alla vaccinationer som barnet har fått.
Min Isak fick feber....
Inga, men jag har varje gång gett alvedon på kvällen som förebyggande...
inga direkt biverkningar. Feber nån dag har jag för mig. Men dottern har fått en pigmentfläck på benet.. :/
Ser ut som en "kaffefläck" fast den kom en dag efter sprutan o sen dess har den funnits kvar.. Enl. BVC så kunde det bli så.. Dock vart jag irriterad för det tyckte jag de kunde upplyst om tidigare, för då kunde de ju satt sprutan nån annanstans där det inte syns..
De går inte att jämföra 3/6/9- mån vaccinationen med MRP vid 18 mån... den först vaccinationen ger symtom direkt/dagen efter medan MRP:n ger symtom först runt 10 dagar efter och kan ge symtom som utslag osv som inte den första vacc kan ge...
Men mina har blivit gnälliga och 2:an fick stora röda knölar på låret som tog 1½-2 mån att gå ner...
Lite kinkigare än vanligt blev han. Men inte så värst allvarligt ändå...
Min lilla blev svullen och röd efter vac. Hon fick ont å var så ledsen. Detta kom på kvällen. När hon fick MRP sprutan vid 18 mån fick hon feber efter exakt 10 dagar.
gnällig hela dagen o fick feber o hela låret svullnade upp.
Första grabben-inga biverkningar,mådde och var som vanligt
Andra grabben-inga biverkningar,mådde och var som vanligt
Neo reagerade efter andra vaccinationen. Fick ganska hög feber och gnällig. Fick Panodil ett par gånger och sen gick det över på nån dag.
Däremot krånglar hans sår efter TBC-sprutan. SUCK vad långsamt det läker:
först såg det bra ut i typ 6 veckor. Sen blev det jättesvullet och sen kom det omgångar av grönt äckligt var och nu läker det saaaaaakta med sårskorpor som lossnar om vartannat så det aldrig läker ordentligt. Suck alltså.
dottern 2½ år inget hände .
Sonen 14 mån inget har hänt än
Annat....
Han fick ont i benet. Gick jättebra tills vi rörde benet på honom. Verkade som om han hade ont från ljumsken, ner till vaden ungefär.