• Miss Sally

Flytta till Stenungsund?

Hej hej!

Finns det några Stenungsundare här?

Vi funderar på att flytta dit och vill gärna ha info om bra områden! Tänkte börja med en hyresrätt, och då finns ju Stenungsundshem bl a. De har lägenheter i följande områden: Älvhem
    Stenunge strand
    Doteröd
    Fridhem
    Getskär Hasselbacken
    Keplers gård
    Kolningsberget
    Kopper
    Ödsmål Smeden
    Svenshögen

Något som är bra/dåligt??

Vi vill ha det lugnt och skönt. Centralt el inte är mindre viktigt, huvudsaken är att det är ett tryggt område.

Andra Stenungsundstips?? Är det najs där? :)

Hoppas på många bra svar! Kram /Sally

• Svar på tråden Flytta till Stenungsund?
  • thiasvovve

Vet bara att
    Hasselbacken,Kopper inte är så värst bra områden,eller var det iallafall för 5år sedan.

Älvhem är ju helt okej.

Ödsmål,Svenshögen ligger en bit utanför Stenungsund och är rätt tråkigt (finns ju ingen affär där heller)

Inte funderat på Svanesund? (1mil från Stenungsund)
    nära havet och väldigt mysigt,kommer därifrån själv.

• Miss Sally

Tack för det!
    Svanesund, bra tips!! Min morfar kommer faktiskt därifrån :)
    Skall kolla upp...

• Miss Sally

Vet du nåt om hur det är i Stora Höga?

• thiasvovve

Ja det byggs ju en hel del nytt där (tyvärr säger jag,som blir chockad varje gång jag besöker mina föräldrar... :O)

• thiasvovve

Stora Höga,Jörlanda är ju närmare Göteborg men ändå rätt lugna områden.Är ju bra om ni vill ha bra möjligheter till tåg,expressbuss till Göteborg...
    Tyvärr så går inte bussarna så ofta från Svanesund.:O(

• Miss Sally

Jo, jag förstår det. Mina föräldrar bor också i ett kustsamhälle, och det är samma sak där. Men samtidigt... Det är ju skönt att det byggs så att folk får njuta av omgivningarna. Det enda trista är att det blir så hemskt höga priser.
    Vet inte riktigt om vi kommer att ha råd. Men man kan ju bo en bit inåt land också. :)

• Jonnzie

Kan inget om områdena i Stenungsund men bor i Ljungskile sen 1,5 år tillbaka som är mycket trevligt ställe att bo på, stranden ligger nedanför backen ja bättre kan det väl inte bli och inte så långt från Stenungsund . Lycka till

Mamma till världens sötaste Jamie
  • Miss Sally

Ja. Närheten till Göteborg är viktig, max 1,5 h resväg. Bor i Blekinge nu och jag längtar hem som en stekt sill :D

• Miss Sally

Jonnzie:

Tack för svar! Hur är boendepriserna i Ljungskile?

• Marvinna

Jag är uppvuxen i Stenungsund.

Hasselbacken och Kopper går helt bort för mig eftersom jag är uppvuxen med att de är "sämre" områden. Likaså Svenshögen för det är för långt bort.

Svanesund är fint men förbindelserna till Stenungsund är inte de bästa. Detsamma gäller för Ödsmål och Getskär.

Hade ni tänkt bo i hus eller i lägenhet?

Svar på tråden Flytta till Stenungsund?