• MajaMaria79

Kan man bara dra?? Hjälp!

Hej
    det är första gången jag skriver här.
    Jag är bonusförälder till två barn 3 och 7 år. Barnen har idag växelvist boende, de bor varannan vecka hos oss och varannan hos mamman.
    Men nu vill mamman flytta 60 mil bort. Och hon erkänner att hon vill komma från sitt liv här. Hennes plan är att träffa barnen en helg i månaden.

Alltså, kan man göra så? Bara dra när man tröttnat på att ha barn. Hon räknar iskallt med att vi tar hand om dem. Vilket vi självklart gör, men det känns inte bra. Barnen behöver sin mamma.
    Hur kan man bara vilja överge sina barn? Har man liksom inte försuttit den chansen att bara sticka när man fick barn? jag förstår ingenting.

Jag och barnens pappa träffades för 7 månader sedan och att gå in och bli heltidsförälder är ett stort steg för mig.

Snälla hjälp mig att tänka lite här. Jag känner mig trängd och ledsen. Ska vi/jag acceptera att bli heltidsföräldrar nu för att hon inte vill längre?

Hjälp!

• Svar på tråden Kan man bara dra?? Hjälp!
  • Anna 84

Det måste du känna efter hur vill du vad känner du??? å man måste tänka länge å strunta i alla syndiga takar för dom räknas oxå känner du att du inte vill ha dom på heltid så är det så ....

men bara Du tänker på dig själv .....

för det blir bäst för alla baren din sambo och så .......

• Tjofsen

Mamman får inte flytta från kommunen utan pappans påskrift om de har gemensam vårdnad. Sen får man ju se hur det skulle påverka barnen. De är ju faktiskt inte så gamla. De behöver sin mamma.

• Maline79

Beror på. Hur är ditt förhållande till mannen? Är er kärlek tillräckligt stark kan det kanske vara en fördel att få honom och barnen för dig själv, eftersom du valt honom, valt honom trots hans bagage menar jag. Kanske skönt att ha mamman på behörigt avstånd, tänker jag.

Har ni planer för framtiden ihop? Är du säker på att han är mannen i ditt liv? Är det så tror jag att detta ger dig en chans att få ett djupare förhållande med mannen, intimare liksom, utan så mycket kontakt med mamman.

BTW tycker jag det är oförsvarbart av henne att bara vilja sticka ifrån sina barn så där. Hon kan inte vara riktigt klok - helt ärligt!

• Akk76

Jag förstår inte hur man kan flytta så långt bort och inte få träffa sina barn annat än en helg i månaden, men det är jag det.

Jag trodde bara att det var om man skulle ta med sig barnen att man behövde den andre förälderns underskrift om man har delad vårdnad. Men där hade jag nog fel. Men för barnens del, så tycker jag det är oansvarigt av deras mamma att bara flytta så långt bort. Ok, att hon vill komma bort från sitt nuvarande liv, men hon kan ju inte sticka ifrån barnen. Och dessutom så behöver man ju inte flytta så långt bort.

Men du och pappan har ju inte varit ihop så länge än, så det kommer nog bli jättetufft för din del att ha barnen på heltid, men om du verkligen älskar honom, så löser ni det hela.

Lycka till

• Emma m Theodor

Hej!
    Jag har skrivit i din gästbok att du gärna får mejla mig om du vill. Det blir ju lite som att ha barnen på heltid. Och jag fick en 3-åring över en natt- kan man säga- för 6 år sen. Så jag kan dela med mig av erfarenheter även om jag självklart inte kan säga åt dig vad du ska göra. Min epostadress finns i din gästbok.
    Kram

• sol1

mamman kan flytta utan att pappan skriver under det är bara om barnen ska flytta med som båda föräldrarna måste skriva under en flyttanmälan.
    jag skulle aldrig klara av att flytta 60 mil bort utan mina barn men det är jag de, jag vet ju inte orskakerna till just den mammans skäl att flytta hon kanske tänker på barnens bästa genom att flytta för att hon inte mår bra och vet att hennes sinnestillstånd kanske är en fara för barnen man får ju tänka lite så också. vet också att det är kanonjobbigt att få bonusbarn boende hos sig på heltid bara sådär men ofta löser man även det, ta en ordentlig diskution med din man om hur ni vill ha det och sen diskuterar ni även med mamman om det nu är möjligt. lycka till

Svar på tråden Kan man bara dra?? Hjälp!