McLeods döttrar
Ännu en Mcleod fan här! Tårarna rann på mig med, usch vad sorgligt.
Följer den slaviskt, tur det finns video...!
Ännu en Mcleod fan här! Tårarna rann på mig med, usch vad sorgligt.
Följer den slaviskt, tur det finns video...!
Ännu ett sorgligt avsnitt, både jag och mannen satt och grät..., hoppas dock det blir gladare avsnitt framöver.
Vad som hände i fredags:
Wilgur har haft ekonomiska problem en tid, och Nick återgick till vanlig odling för att få in pengar. Han gjorde dock misstaget att inte säga nåt till Tess....utan berättar först senare för henne och hon blir inte glad....
Tess vill starta upp hästaveln igen och vill ha Wildfire att betäcka Blaze. Men det ska kosta $12500....pengar som hon inte har.
Stevie får en idé och rider ut en kväll och "lånar" honom från Killarney och tar honom tillbaks till Drovers. Tess blir jättearg och beordrar henne att ta tillbaks hästen till Killarney. Halvvägs tillbaks ser Stevie att elden börjar nå Drovers, hon släpper iväg Wildfire för sig själv och rider tillbaks.
Ett åskväder drog in, blixten slog ner utanför Gungellan och startade en skogsbrand.
Jodie & Alex körde den ena brandbilen för att undsätta några brandmän som blivit instängda av elden. Men de var tvungna att stanna och skydda sig själva då elden överraskade dem. De klarade sig i stort sett oskadda.
Vinden vände plötsligt riktning och elden går rakt mot Drovers Run.
Tess & Stevie kämpar febrilt för att släcka elden, kvistar etc. brinner runt huset. I skjulet har dem dunkar med olja som dem måste få ut. De hinner inte få ut alla, utan tar skydd bakom en mur och så exploderar skjulet. Just då kommer brandkåren och de lyckas släcka branden.
Meg är med Charlotte i källaren och är oskadda.
Branden tog Wilgur, kvar är huset, alla grödor är totalförstörda.
Tess & Stevie rider ut för att leta efter Wildfire, hittar honom och tar honom hem till Drovers. Harry kommer dit, ser att dem har hästen och tackar dem för att dem tog hand om honom. Tjejerna hittar på en historia att dem trodde det var säkrare för honom på Drovers, därför tog dem honom....Som tack får dem betäcka Blaze med honom utan kostnad.
Det var vad som hände! Tror jag fick med det mesta.
Nja, tycker inte att Peter förtjänade att få henne, så som han uppträdde mot Claire efter att hon gjort slut med honom.
Tycker att Charlotte hörde hemma på Drovers Run och skulle stannat där.
Men man får ju hoppas att dem låter Charlotte besöka gården och Tess med jämna mellanrum ivarje fall.
Det som hände i början av avsnittet var att Tess & Nick gjorde ett tandemfallskärmshopp tillsammans, vid landningen så hade tydligen Tess stukat foten och var ordinerad vila. Nick stannade hos henne hela dagen och de satt på verandan tillsammans
Claire ville inte fortsätta i serien utan hade fått nån annan tv serie i uppdrag, så dem var tvungna att skriva ut henne på nåt sätt.
Saknar henne också, serien är sig inte riktigt likt utan henne.