Inlägg från: Isolde |Visa alla inlägg
  • Isolde

McLeods döttrar

Någon av manusförfattarna hade sett Sliding Doors, tror jag ... Puh så dåligt.

Och hur irriterad får man bli på Nick, som bara sticker? Hur länge ska de mjölka Nicks och Tess svårigheter att bli ihop? Hitta någon ny intrig! *stånkar*

• Isolde

Okej, liten sammanfattning:

Meg fick ett jobberbjudande i Melbourne av sin lärare, och tog det. Först skulle Jodi följa med, men hon ångrade sig. Terry stannade kvar i Gungellan (Meg ska bara vara borta ett år) och sköter den där macken. Han dyker upp då och då.

Kate är en gammal skolkompis till Jodi, som sökte och fick Jodis jobb när hon skulle åka till stan. Och blev kvar fast Jodi ångrade sig. Hon är utbildad agronom, rätt spänd och lite förtjust i veterinär-Dave.

Harry och Sandra har varit iväg på bröllopsresa (jag missade avsnittet när de gifte sig) och blivit med barn. Men det blev missfall och i gårdagens avsnitt försökte de få Nick att donera sperma (fattar inte riktigt hur det hänger ihop) men ångrade sig.

Det har dykt upp en ny figur, Kane Morgan, som arrenderar Wilgul. Stevie är lite förtjust i honom ? Det är något halvmystiskt med honom. Han har en bror som heter Luke som lagat Jodis bil och har en oförklarad blåtira (Kane som varit framme?).

I gårdagens avsnitt verkade det som om Tess och Nick äntligen fått tummen ur! Apropå spermadonationen sa Tess att den enda som skulle föda Nick barn var hon, och så kysstes de! Så jag är skitsur över att jag missade dagens avsnitt ? please, har någon sett det?

• Isolde

Fru Larzzon:

Sally, barnets mamma, är en gammal flickvän till Nick, som han träffade igen ett tag efter att Dave kom tillbaka och förvirrade Tess. Tydligen blev Sally på smällen då.

Svar på tråden McLeods döttrar