• lillajessica

dukning vid dop`?

hej finns det någon som har fina bilder hur ni dukade på dopet.
    ska ha dop nu på sönadg den 14/1.

• Svar på tråden dukning vid dop`?
  • Lilla Varg

Jag har inga bilder, men så här gjorde vi:

En pappersduk av finare kvaliet i botten, en löpare i annan färg över (finns papperslöpare också). Som dekorationer hade vi ljusstakar, tulpaner (två i varje vas) och nu till det roliga:

I mitten strödde jag ut lösgodis i en passande färg (typ amerikanska pastiller). Det är ju barndop och då passar det lite barnsliga...

Lycka till!

• picolina

bor du nära stockholm? då tipsar jag partystore på sveavägen, har hur mycket fint som helst! där hittar du ALLT till din dukning.. allt från dukar, papptallrikar till konfetti....

ღღღ ♥ Maja 22 juli 2006 ♥ ღღღ
  • teena

Jag har en bild...
    Hade dop 23/12. Det som hänger i taket är barnmats och syltburkar med vita sidenband om. I det hade vi murgröna o buxbom = inget vatten. På bordet hade vi massa murgröna som vi stuckit in långa vita tulpaner ( syns ej på bilden).
    På barnbordet hade vi vit duk, vita tulpaner ivas och fulllt med marshmallows ( rosa) löst på bordet

Det var en vacker dukning som inte kostade så mycket
    Lycka till

• 3 barns mor

Pickolina. har partystore några fina dopservetter.

• picolina

jess hade dom iaf när jag var där o shoppade... det var i höstas..

ღღღ ♥ Maja 22 juli 2006 ♥ ღღღ
  • Hundliv

Några tips från oss:

dopservetter fixade vi själva, stämplade på de fina vita från IKEA, finns både som matservett o kaffeservett numer. Bild finns i vårt galleri.

till borden köpte jag vita lakan på IKEA, användbara även efteråt o det gör inget om det kiommer fläckar som inte går bort, jag är själv inte så förtjust i pappersdukar o de engångs som finns som känns som typ linne är så dyra så då kunde vi lika väl köpa lakanen.

Tjing!

• Hundliv

Till blommorna hade vi skålar/djupa tallrikar från IKEA som är i glas. Fyllde med vatten o lade i blommor som var vit/gröna o skivor av lime.

Svar på tråden dukning vid dop`?