Jag såg fostret... (kan vara kÄNSLIGT)
Anonym (13 år) skrev 2007-01-22 14:27:35 följande:
Och jag blir djupt rörd över ditt inlägg. Jag var 13 år när jag började ha sex och blev gravid några år senare trots p-piller. Om man är så ung och inte vill belasta sina föräldrar eller samhället utan vill vänta till man har egen inkomst, är man en dålig människa då? Sex handlar inte bara om att skapa barn och jag tycker det är bra att man har möjligheten att tänka igenom om man kan ta hand om ett barn eller inte, för barnets bästa! Min moster gjorde också nyligen en abort eftersom hon är 53 år gammal och saknar stadig relation. Hon har för övrigt redan har tre vuxna barn och känner att hon har gjort sitt på den fronten. Ska man även sluta ha sex vid en viss ålder om man inte vill ha fler barn?Att ta beslutet om en abort är väldigt jobbigt! Jag tror inte att någon använder metoden som preventivmedel och vi ska vara glada att vi har möjligheten i Sverige.
Wow så himla coolt att kunna bli gravid vid 53! Fast jag förstår så klart att hon kände att det var för sent. Jag vet att detta är OT, jag känner så med TS och alla andra som skriver. Men jag måste bara säga att det du skrev ger mig hopp som är 40+ och kämpar för att min man och jag ska få ETT barn :) Jag har aldrig varit gravid.