Inlägg från: Fastidious |Visa alla inlägg
  • Fastidious

Normalt slitage? Hjälp oss...

Jag tycker tapeten ser väldigt gammal och väldigt sliten ut. Jag hade krävt omtapetsering/ommålning. Bara för att det är en hyreslägenhet så ska den inte behöva vara skabbig. Oftast så görs besiktningen medan det fortfarande är möbler i lägenheten. Det kan då vara svårt för den ansvariga att se fel och brister, men den som ska flytta SKA berätta om dessa. (vilket man oftast inte gör..)

Kolla när lägenheten blev tapetserad förra gången och kräv bättring! Med tanke på färgerna så skulle den kunnat tapetserats
    -97 och det är ju ändå 10 år sen!

• Fastidious

Ps: Ni ska INTE stå för tapetkostnad! Absolut inte..

Det ni ska passa er för är att när ni flyttar.. DÅ kan ni råka på att få stå för tapetkostnad, om det är så att hyresvärden vill vara jävlig.

• Fastidious

Jag förstår inte hur många det är som menar att "man ska ta avskavda nedlkladdade tapeter mm" bara för att det är en hyreslägenhet??? Vet ni inte era rättigheter lr? Självklart försöker alltid hyresvärden att få slippa renovera..det kanske flyttar in någon som inte bryr sig..

Men om man förklarar och är trevlig så brukar man få ommålat/tapetserat ganska omgående. Normalt slitage är hål efter tavlor etc. Inte bortrivna kladdade tapeter etc. Har de missat att ta betalt för detta när de andra flyttade ut, får de skylla sig själv.

Man betalar ju oftast ganska stora hyror..då ska man också kunna få det någorlunda fräscht!

• Fastidious

gardinstängerna kan man ta med..

Däremot hålen i diskbänken..och fuktskadade tapeter runt fönstren... HUGA! Inte ok.

• Fastidious

Kanonbra Marvella!!

Det lönar sig att stå på sig i många lägen!

(och det fanns ju en anledning till att det var så dåligt besiktat.. iaf vad de sa.. *fin ursäkt* för att de försökte komma undan lite renovering...)

Svar på tråden Normalt slitage? Hjälp oss...