Inlägg från: Älskade Jordbarn |Visa alla inlägg
  • Älskade Jordbarn

Halloj gotlänningar del 7!

Lägger in nya tråden i favoriterna. :)

Har hållt på med livas rum hela dagen. och är helt slut.
    Och tänka sig i går kunde jag masa mig ner till mvc för inskrivning hon vart lite chokad över att det inte skett tidigare :) va då ja gick ju bara in i 13+1 idag :) så nu fik vi tid den 19 enda akuta tiden som fanns tydligen. kl 10 på morgonen o ja som inte orkar ur sängen på mornarna.

• Älskade Jordbarn

Första graviditeten hade jag någon bm som jag tror hette anika nånting :)
    Med naomi hade jag carin nyström tror jag hon hette i efternamn och henne tyckte jag var jätte bra.
    Men eftersom hon har slutat så fick vi en bm vid namn Anette kolmodin, har ingen aning om hur hon är men det märks den 19:de
    :)

va bra Ronja att du börjar få sov rutin på rasmus, tänk den dagen man kan säga det samma :)
    För denna 10 månaders babyn klarar vara vaken ganska mycket på dagen men skall ändå vakna minst två gånger per natt.

• Älskade Jordbarn

Vi hade egna till båda tösarna för dom sa att det inte fanns låne kläder. Och ingen av dom fick låna mössa vid födseln heller. När olivia föddes fick hon en benvärmare som mössa för dom sa det var slut på mössor. När naomi föddes fick vi inte ens erbjudandet.
    Så det är nog väldigt olika.
    Men vi fick klä babyn med en gång själva om vi ville det frågade dom innan det skulle göras om vi ville eller om dom skulle göra det.
    Samma med första badet undrade dom om dom skulle görat eller hjälpa till iaf eller om vi ville göra själva.

• Älskade Jordbarn

Alldeles för många :)

Men det kan väll vara bra att tänka på att babyn kanske kräks ner kläderna eller att blöjjan läcker igenom och då behövs ju extra ombyte.

Jag brukar ha med:

1 liten mössa
    2-3 par byxor
    2-3 tröjor gärna knytisar
    1-2 par sockor

Eftersom mina barn er ett höst och ett vår barn och den ena föddes under oktober storm vecka och den andra i mars när snön var som djupast så hade ja oxå med:

En koffta och ett par stickade byxor från mormor :)
    Ett par tofflar
    En varmare mössa
    Och en overol i något varmt matreal Vi hade tjock flees,

Men som sagt det är ganska mycket tycker jag men det beror oxå på hur länhge du kanske blir kvar jag stannade bara till pku testet var gjort på första och åkte ett dygn tidigare än pku testet med andra.

:)

• Älskade Jordbarn

Vi fick oxå en sån pruttkudde på max sist. Men det enda tösen gjorde med den var att klämma på den så den prutta sen skratta hon som en dåre och gjorde om det i en timme typ. Nu ligger den i ett skåp och skräpar ingen som tycker den e rolig längre :)

• Älskade Jordbarn

Är det någon som har strömavbrott?? Kanske dum fråga för då kan ni ju i och för si inte svar :) Men vi har haft blinknde strömavbrott i flera timmar men det bryter aldrig helt. Bara blinkar till så allt stängs av och sen startar igen. JÄTTE jobbigt eftersom tv / dator / allt stängs av och startar igen.

Här blåser det oxå som bara den och flera träd har rasat. Hoppasinte allt för många rasar i hästhagenså man måste ut och laga staket i morgon gravid och dan ;)

• Älskade Jordbarn

Jaha nu har vi ström igen efter att den försvann igår kvälls lagóm jag skickade in skrifften här :) och det har varit svart och kallt hela natten och nästan hela dagen oxå. Vi fick väll strömen tillbaka runt 2 - 3 idag. Men lysena blinkar ännu.
    Och hästarna var på rymmen i morse tror jag ;) Någon hade ringt till radion och sagt att det var hästar lösa i tingstäde men när jag hastat upp till hagen så stod det två herrar i hagen och såg ganska fundersamma ut över att jag kom alldeles för tidigt och staketet var helt runt om. Men som sagt dt är ju hovspår utaför hela hagen så någon av herrarna eller någon annans häst har varit lösa.

:) Men ja slapp laga staket eller jaga hästar gravid i dag iaf :)

• Älskade Jordbarn

Med första tösen red jag alla 9 månadena.
    Men nu med dom här två grav den förra tösen och den här så har jag sån foglossning så jag kommer inte änns upp :)
    Pinsamt :)

• Älskade Jordbarn

Majjlo: Jag är intresserad av profylax kurs. har inte anmält föreldragrupp ännu men vi ska väl göra det oxå. Skall ju inte föda förrens i mitten av juli :)

• Älskade Jordbarn

Jag andvände mig av profylaxen när andra tösen föddes och det var nog min räddnig. Hade ju ingen annan smärtlindring.
    Fick snabb kurs av förlossnings personalen när jag väl var halvt födande :) Så nu känns det som jag vill gå en kurs så man är lite mer förberädd :)

Svar på tråden Halloj gotlänningar del 7!