• MissCat

vilket schampo till löshår?

Har nyss satt i löshår på min dotter, sånt där man använder vax till och värmepistol. Står att man ej ska ha produkter som innehåller alkohål...Nån som vet vad man ska ha??Vilken slags borste ska man ha??
    Hoppas nån vet..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-10 19:51:17:
    Självklart ska det stå alkohol..

• Svar på tråden vilket schampo till löshår?
  • Poena

Schampo, balsam använder du som vanligt. Däremot ska man undvika bl a hårspray direkt mot hårbotten. Det är viktigt att använda mycket balsam/balsamspray etc i löshåret för det slits och blir torrare än vanligt hår.

- Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • MissCat

Ok, tack för det Poena.

• Sussi75

Sen är det bra med en borste utan platspiggar eftersom man lättare fastnar med dom och kan dra loss förlängningarna.
    En borste med naturborst är det bästa.

• Petrah

när jag satte löshår så sa frisören att det va jätteviktigt att köpa ett vist schampo och balsam så det gjorde jag. dt va värdelöst!!! sen sa hon att jag måste ha en speciell borste som jag oxå köpte av henne, kommer inte ihåg va den kallas men en svart med mjuka piggar på som man lätt kan kamma igenom håret. det va bara det att det blev som en magnet o håret stog rätt upp så flygit va det.
    sen va jag och tog bort löshåret efter 4 månader hos en frisör jag känner. då sa hon att man inte alls behöver specilla saker till löshår, det säger dom bara för dom vill tjäna pengar på än.

• Josefinan86

Jag har slingor fastsatta med keratinvax och jag använder schampoo samt balsam från märket Racoon som är speciellt till för löshår. Har även en speciell borste som jag också var tvungen att ha enligt min frisör...

• TigerLily
    Hur kan man göra sånt hemma? Vad köper man och VART köper man det man behöver? Tror dottern min skulle bli glad av lite färgglada slingor!!!!!
  • gustafssons

är det syntetiskt hår och inte riktigt kan man använda Björn Axens för sånt, håller lite bättre tycker jag själv, och glansen.

• TigerLily

Undrar igen om nån vet vart man kan köpa dessa slingor och hur man får fast dom med värmepistol? Vart köper man det? Snälla nån som vet?

• Heavenly Divine

TigerLily

det finns en massa sidor att köpa ifrån. Sök på google - tex extensions eller löshår. Då borde du få upp endel

• TigerLily

Divine;

Tack. Men hur är det man gör med värmepistol och vax?  Min dotter vill ha långa slingor och det enda sättet jag vet är att fläta in och det vill hon inte då hon är ganska håröm, så det där med värmepistol och vax lät så himla bra.

Svar på tråden vilket schampo till löshår?