• tvåbarnsmimmi

Flick/Pojknamn utan rim och mob.....

Hejsan.....

Jag väntar barn och är BF den 30/1... Jag vet inte vad det blir men jag har funderat väldigt mycket på namn....

Finns det någon här inne som vet några flick och pojknamn som man inte kan rimma på eller att det blir mobbing pga namnet....
    Jag har fastnat lite för Ida och min man har fastnat för Vinny, vet ni någon som har de namnen och har de blivit retade pga namnen...???

Mina barn heter Linneá och Neo,,, så vet ni något som passar så skriv....
    Tackar så jättemycket!!!

• Svar på tråden Flick/Pojknamn utan rim och mob.....
  • sakoline

Neo-Nazi? Nynazist på tyska tror jag. fast då är de stora de barn som kan mobbas med det.

Fanny? Alexander? Oj, såg inte att den kombinationen.
    Bengt?

Fast man kan retas med allt, barn har fantasi nog att reta en Maria i en klass med fyra stycken... Jag lovar.

• tvåbarnsmimmi

Finns det verkligen ingen som vet några namn...????

Hmmm, kanske ingen som e här inne på namn...???

Jag fortsätter att hoppas att det finns någon som vet några namn...

• Nenne 71

De flesta namn går väl att rimma på.

Om ett barn blir mobbat eller inte kan man tyvärr inte veta och det spelar nog inte så stor roll vad de heter.

• MissKaffe

Jag vet en som heter Ida och hon blev kallad Slida.

Det är svårt att hitta namn som inte rimmar.

• MammaJo

Lova tycker jag är fint..

• BimBim o Knorrans Mamma

Ida är väl lätt hänt att det blir "Ida - Slida" va?
    Vet att när jag var barn så sa de så till de som hette ida iaf...

(¯`°?.¸ ♥ Bebis i magen Vecka 29 ♥ ¸.?°´¯)
  • tvåbarnsmimmi

Okej...vill man verkligen mobba och retas så kan man nog göra det med vilket namn som helst.....

Jag undrar nu om ni kan komma på namn som passar ihop med Linneá och Neo... både flick och pojknamn...

• BrideOf Rocky

Tror inte att mobbing hänger på namnet.
    Det hänger på mobbaren.
    Den eller dom utser ett mobboffer,sen kan offret heta vad som helst eller se ut hur som helst.
    Jag heter Kajsa (Bajsa) och har aldrig blivit mobbad eller retad för mitt namn så att jag mått dåligt av det.

• tvåbarnsmimmi

BrideOf Rocky :
    Tack... och visst har du rätt i att det hänger på mobbaren, att det är den person som mår dåligt...!!

Min tråd handlar nu mera om mobbing... tja, mitt namn e ju mia och visst har ja oxå fått smeknamn...haha!!!

Har du något namn då om jag får fråga???? Något häftigt kanske eller något sött???

Svar på tråden Flick/Pojknamn utan rim och mob.....