• tvåbarnsmimmi

Flick/Pojknamn utan rim och mob.....

Hejsan.....

Jag väntar barn och är BF den 30/1... Jag vet inte vad det blir men jag har funderat väldigt mycket på namn....

Finns det någon här inne som vet några flick och pojknamn som man inte kan rimma på eller att det blir mobbing pga namnet....
    Jag har fastnat lite för Ida och min man har fastnat för Vinny, vet ni någon som har de namnen och har de blivit retade pga namnen...???

Mina barn heter Linneá och Neo,,, så vet ni något som passar så skriv....
    Tackar så jättemycket!!!

• Svar på tråden Flick/Pojknamn utan rim och mob.....
  • BrideOf Rocky

Vi funderade på Cleo det tycker jag är fint.
    Fast jag har lite konstig smak när det gäller namn så alla rynkar alltid på näsan åt mina förslag

• tvåbarnsmimmi

BrideOf Rocky :

Inte för att vara dum... men min son heter Neo... =O)
    Annars e det ett fint namn. Neo Cleo

• WhiteTrash

Haha, jag heter Sofie och blev retad för mitt namn fastän de inte kunde rimma på det!
    Sen så fanns det ju även klassiker som Jens-mens, Linda-binda, Johan-toan, Janette-korsett osv osv

• Engla75

Ta inte Ida om ni är rädda för rim...Annars jätte gulligt namn.

• Engla75

TS: Kallas inte Linnéa för Nea? Nea och Neo Flört

• tvåbarnsmimmi

Lavolina:

Du verkar ju kul...heheh Visste inte om namnen som du skrev om eller har aldrig tänkt på dem på det sättet...

Engla75:

Min dotter kallas för Nea av barn som inte kan hela namnet....
    När hon var på dagis så blev hon kallad NeaNea= lilla Linneá

Har du något bra namn på hjärtat då???

• WhiteTrash

Hoppas ingen tog illa vid sig av mina rimmningar, det menade jag inte!

Jag menar egentligen bara att tragiskt nog så finns det barn som blir retade för sitt namn fastän det inte rimmar.. Som jag till exempel. Det rimmar säkert med något om man verkligen anstränger sig, men jag blev iaf retad/mobbad för mitt "Sofie" fastän de inte rimmade på namnet.

Nathalie är ett namn som jag alltid tyckt är mycket vackert, vet inteom det rimmar på så mycket... kommer itne på något nu i alla fall 

• Marie1986

Felicia är fint o går inte å rimma på I think.. Ja kan inte komma på nåt iaf.. Jonathan är fint pojknamn o kan ej komma på nåt rim där häller...

• Carlina

Jag gillar Alva och Ella... De är topp två hos mig.
    Pojknamn är svårare. Gustav och Isak kanske?

• Mamma sara

Jag gillar TivaLi och Melwin ,
    men det man kanske kan rima på dom ?
    inte vet jag men dom namnen gillar
    jag

• WhiteTrash
    Marie1986
    Felicia = fis-lisa tänker jag direkt... Men jag tycker Felicia är ett mycket mycket fint namn ändå

TS. Ida tycker jag är ett jättefint namn.
  • tvåbarnsmimmi

Lavolina: Jag tog inte illa upp... Tycker bara att det är svårt att välja namn.... när bebisen väl kommer så kanske den ser ut som något helt annat....

Min dotter skulle egentligen heta Michaela men hon såg ut som en Linneá... och det namnet fanns inte med på min lista...

Likaså min son Neo skulle heta Loke men där var det ingen Loke utan en Neo efter Neonatal eller som många tror...från filmen Matrix

• WhiteTrash

Mina föräldrar var helt säkra på att min lillebror skulle få heta Mattias. Men då han kom ut så tyckte dom att "nej, det där är ingen Mattias, det ser väl vem som helst att det där är en Joakim". Dom valde ett namn som dom bara tänkt på i förbigående innan han föddes.

• tvåbarnsmimmi

Jag hade direkt namnet Ida och då sa min mamma slida...snacka om att jag blev arg.... jag som inte kom på något rim på Ida, kanske för att ja tyckte om det...

Kan säga som så att min pappa kallade mig för
    Mia, Fia, Lotta, Bom, Bom...det tyckte han var kul.

Han heter Caj och hans nuvarande fru kallar honom Kajsa...=O)

• tvåbarnsmimmi

Lavolina:
    undrar hur många som har valt namn som inte finns med på deras lista eftersom barn har egna personligheter...

• Pingu32

Jag tycker Ture är ett fint pojknamn och Signe är fint flicknamn fast jag får alltid höra att jag är konstig så lyssna inte på mig

• WhiteTrash
    tvåbarnsmimmi
    Ja, det är nog några stycken

Jag tycker Ida är ett jättefint namn och de "Ida" jag kände då jag gick skolan blev inte kallade slida såvitt jag vet. Men såntdär är ju väldigt svårt att förutse..
  • IHateYourFace

Här har du en ida slida de rimmar även på rida, lida skida osv....Men jag har aldrig känt mej mobbad för de. Alla fick ju fula smeknamn fast de inte ens rimmade.

Jag tycker Ida är ett bra namn

Ò_ó
Svar på tråden Flick/Pojknamn utan rim och mob.....