Inlägg från: Kalle74 |Visa alla inlägg
  • Kalle74

Pappor för jämställdhet?

Jag tror att vi ska börja från grunden att vissa våra söner att det inte är fel att hjälpa till och att inte mamma ska behöva göra allt.

Som dom brukar säga man kan inte lära en gammal hund att sitta samt det är något som inte kommer att ske över en natt.

Plus att tycker det är fel tvinga pappor att gå hemma. Utan det är upp till var och en vad som passar bäst för deras familj. Med tanke på vilken ekonomisk situation dom befinner sig i.

• Kalle74

Det som är det fina att man har valmöjligheten att göra vad som känns bäst för en familj.

Därför är jag imot att dom ska tvinga oss pappor att vara hemma en visst antal dagar. Just för att varje familj ska kunna välja själva som är bäst. Men som sagt var tyvärr så finns det kvinnor som inte har den möjligheten att välja. Så det är både på gott ont.

Men det som är mest skrämande idag när dom pratar om jämställdhet.

Vi Pappor får kämpa för att få vårdnaden om våra barn. Samhället ser det som en självklarhet att mamman ska ha vårdnaden. Visst det finns undantag där oxå men lika många undantag att mamman inte ska ha vårdnanden.

Till och med barnbidraget går automasikt in på mammas konto.

• Kalle74

Tex:
    Runt "95"% av alla våldsbrott begås av män.

Ahh älskar siffror man kan få det till hur man vill ha det.

Nu menar jag inte att du har fel för det är säkert rätt som du säger med andra ord jag har ingen aning.

Men du säger av dom 95 % begås av män,

Min fråga är då Hur många % är det som begår våldsbrott av oss män.

Sen för att vara lite för radikal så ligger det inte de i naturens gång att hanarna är starkare i naturen, Okej det har inget med våldsbrott att göra men som man brukar säga när orden tar slut så tar man till händerna, Och genom våld kan vi hävda oss.

Vi min tar till händerna men kvinnorna kanske använder kanske mer pyskologist krigsföring. T.e.x barnen, som redskap mot oss män. Där har dom en otrolig makt.

• Kalle74

LÅter som jämställdhet för mig..

Men å andra sidan tills vi kommer till den dagen då alla själva kan välja.

det är väligt lååååååångt borta.

• Kalle74

Vi som sitter just nu och diskuterar i detta äment vill ha en förändring sen hur vi ska lösa det. Tror endå det lättaste är att börja med våra egna barn. Men i alla fall det som hade varit intressant å veta är igentligen dom som tycker tvärtom vad vi tycker.

Den som vill att frun ska gå hemma och inte ska göra karriär. Ta hand om hushållet. Misshandlar sin fru etc .. Hur tänker dom och varför tänker så.

Varför slår dom inte näven i bordet säger att nu får det vara nog detta är fel.

Visst det ligger mycket bakom varför dom inte gör det. Men det hade varit intressant å veta hur dom tänker. i stället bara för att det blir en liten notis i tidningen som man läser vid frukost bordet enda kommentaren man har att säga dom är sjuka i huvet... Sen vänder man sida och funderar inte mer på det.

Jag kan säga jag det enda min far har lärt mig det är hur man inte ska vara mot sina barn.

För den saknaden jag har haft av en riktig far vill jag inte mina barn ska sakna.

• Kalle74

SKönt att veta av dom 14 % så är jag en av dom ;)

Svar på tråden Pappor för jämställdhet?