• Jempa L

Använder du frottétvättlappar?

Är lite nyfiken på om ni använder frottétvättlappar vid blöjbyten eller om de flesta bara kör på engångsvarianten?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-10 23:13:03:
    Utgå ifrån om ni är hemma, förstår att de flesta använder engångs när man är "på vift".
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du frottétvättlappar?
  • Marija79

Nej, det blir ju kladdigt och måste tvättas om hon bajsat och så, vi kör med våtservetter när hon bajsat och vanligga tvättlappar som vi blötlägger om hon kissat, funkar jätte bra! Frotetvätlappar använder vi däremot mot dregglet... det finns det mycket av nu när tänderna är på G...

• Meli o Neo

Nä jag använde såna svamplappar (gula) med vatten när lillen var liten och bara käkade bröstmjölk. Nu blir det vanliga tvättlappar och vid bajsblöjor tvål och vatten i handfatet.

• Meli o Neo

Förresten dom där små frottélapparna från IKEA använde vi som spyhandukar.

• lövet2

Använder alltid egna frottélappar. Har klippt dem från ett par gamla slitna handdukar. Helt gratis och kan tvättas hur många gånger som helst!

• Snorky

Nä, jag använder skumtvättlappar hemma och tvättservetter när vi är iväg. Tycker det inte är så fräscht o hålla på med bajsiga tvättlappar. Dessutom lär det gå åt en hel del så då får man mest tvätta hela tiden.  Speciellt vi som har två blöjbarn.
    Däremot så använder jag frottétvättlappar till att torka spyor samt om det rinner brevid o så när man ammar.. tycker de är helt kanon till sånt.

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • annikamattias

Röstade inte, använder mina tygtvättlappar till att torka upp spyor och dyl, när det dreglas mm.
    Använder pappers till rumpan vid blöjbyte.

• Elin med Wilma och Alva

Vi använder papperstvättlappar till blöjbyten och frottétvättlappar till kräks.

(¯`°?.¸ ღ Mamma till Wilma ♥ ♥ ♥ Världens gosigaste tjej ღ ¸.?°´¯)
  • Nettan73

Jag använder frottetvättlappar - kanon! Freja bajsar mestadels på pottan och det är inte så mycket kladd att torka då och frotte funkar därför perfekt..

Svar på tråden Använder du frottétvättlappar?