• Mariah78

Kostnad och tid för insemination!

Hej!

Min sambos spermier ska på spermatvätt idag vad kostar det inom landstinget? Han har fått remiss från vår dr. Sedan så ska jag insemineras under dagen.

Mvh

Maria

• Svar på tråden Kostnad och tid för insemination!
  • Mariah78

Spermatvätt så använder dom någon speciell teknik på laboriatoriet som tar bort slö och mindre bra spermier, man använder bara dom som är bra.Görs alltid innan insemination.

• CeciliaBa

Jaha! Det var intressant! Visste inte att dom gjorde så... Men ring och fråga vet ja! Det är ju som sagt Landstinget...så kostnaden är väl runt 200:- kanske? Jag kan vara helt fel ute men...

• Mariah78

Ja självklart kan man ringa, men nu är det så att jag är på jobbet så jag vill inte att hela "bygget" ska höra på våra problem...Men sambon ringde precis och sa att det var kostnadsfritt för att han kom på remiss....

• smurfliten

Vi ska också göra insemination idag och för oss kostar det 220kr/person men eftersom jag har frikort så behöver bara maken betala!

Och nu läser jag det sista meddelandet om att du redan fått svar!

Lycka till idag!! Håller tummarna för oss!

♥ Världens bästa spöke - Emma 050623 ♥
  • CeciliaBa

Ja men det var väl bra! Lycka till!

• smurfliten

glömde ju.. Tiden vill du kanske ha svar på..

För oss kommer det gå till såhär.. Jag åker upp till sjukhuset med "simmarna" och får vänta där ca 1 h.. Sen åker jag till stan till min läkare och insemineras där.. Detta för att det endast kostar 220 kr då.. Hade vi gjort allt hos min läkare hade det kostat 1500 kr..

♥ Världens bästa spöke - Emma 050623 ♥
  • Mariah78

Hej!

Tack för tipset. Ska åka och hämta sambons spermier nu och håller verkligen tummarna för oss idag..

/ Maria

Svar på tråden Kostnad och tid för insemination!