Typiskt manligt, typiskt kvinnligt
Typiskt kvinnligt tyckande: Män och kvinnor är likadana
Typiskt manligt tyckande: det är skillnad på män och kvinnor
Typiskt kvinnligt tyckande: Män och kvinnor är likadana
Typiskt manligt tyckande: det är skillnad på män och kvinnor
studenten:
Jag misstänker att du inte kommer acceptera någon form av förklaring att det faktiskt finns skillnader mellan män och kvinnor så det är nog att ödsla tid.
Kan utveckla en del av vad Tina B skriver.
Testosteron har en hel del påverkan på beteende. Exempelvis dominansbeteende, män har kraftigare dominansbeteende jämfört med tjejer.
Det finns kvinnor som tänker lite som män, det beror på att de blivit utsatta för mer testosteron i början när de låg i mammas mage. Det är där hjärnan väljer riktning (om den skall bli mer manlig eller kvinnlig). Manligt och kvinnligt beteende är inte helt könsbundet alltså.
Det är däremot svårt och hitta en kvinna med extremt manligt beteende och det är svårt och hitta en man med extremt kvinnligt beteende.
lollajapp:
vågar din sambo släppa iväg dig och köpa en ny dator eller kanske stereo? ;)
Typiskt kvinnligt: Dansa balett, gå ut på krogen för att dansa
Typiskt manligt: Spela hockey, gå ut på krogen för att ragga
hmmm vad är det för skräp du hittat lollajapp? :)
Rokka Jill en man som gnäller är ingen man, det är en kärring
capybara:
"Men alltså! Man kan ju BYTA beteende och sätt att vara! Det är inte alls spikat redan från födseln."
Du blandar ihop saker nu, det där kallas för skådespeleri ;) Sett för mycket film kanske?
jag menar inte att man till 100% är född med ett beteende, det jag menar är att drifterna är bestämda vid födseln. Det skiljer lite där mellan kvinnor och män.
Alla har dock en anpassningsförmåga vilket är mycket viktigt för att vi skall kunna acklimatisera oss när förutsättningar ändras
(om drifter) tänker inte skriva en bok, läs tråden för att få lite exempel