Inlägg från: Rokka Jill |Visa alla inlägg
  • Rokka Jill

Typiskt manligt, typiskt kvinnligt

Typiskt kvinnligt: Pressa in brösten i push up bh o megaspacklad varje dag.
    Så fort denna typen får barn är det mjukis o utan bh o t-shirt som gäller..

Dessutom är det typiskt kvinnligt att aldrig erkänna fel.

Det är typiskt kvinnligt att när argomenten tar slut så blir det personligt "jag har faktiskt gått på den o den skolan o har läst den o den utbildningen"

Typiskt manligt är "antingen eller" Antingen är mannen en toffel o har inget att säga till om hemmet.. huvudsaken han kommer hem till sin "hemmafru" med lönelappen..

Eller så är det precis tvärtom.. Fenomen ett ser jag tydligt.

Typiskt manligt är att gnälla över hur mycket kvinnan gnäller..

Typiskt manligt är att bli DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖDsjuk.. vid en förkylning..

• Rokka Jill
    Filippinan skrev 2007-01-11 21:45:32 följande:
    Förstört tråden har vi inte gjort. Vi har delat med oss av våra åsikter, sakligt och enligt alla konstens regler. Vad TS gör eller inte gör i andra trådar kan vi knappast ta ansvar för. The more you ignore me, the closer I get
    konstens regler?? FL konst? va?
  • Rokka Jill
    Bonanza skrev 2007-01-11 21:52:48 följande:
    Malin Ulrika - du jämför äpplen och päron. Självklart kan man säga "han är den vita killen", det är en ren beskrivning. Men om man har ett gäng män och en kvinna i ett rum och säger "det är personen som gillar att vårda barn" och därför förutsätter att man ska förstå att det är kvinnan, då är det fel. Vi kommer klara vad som helst, vi ska aldrig säga nej.
    DEt är enklare att säga vita mannen o "kvinnan".
    Jag tror ingen hade pallat en normal dag utan skämt
    "hon som Vabbar mest i familjen Svensson."
  • Rokka Jill
    Bonanza skrev 2007-01-11 21:58:01 följande:
    Eh, ja? Jag sa ju det. Det är enklare att säga den vita mannen och kvinnan. Men då lägger man ju inte värderingar i det, som görs i den här tråden.Och jag skämtar jättemycket, är faktiskt känd i min bekantskapskrets för att vara jätterolig, tro det eller ej. Men jag ser inget roligt i att befästa könsroller och fördomar om andra människor. Vi kommer klara vad som helst, vi ska aldrig säga nej.
    hahah Du är för Härlig bonanza!!!! fast vi inte tycker likadant om någonting (förutom nu "kvinnan" istället för "hon som tar hand om barnen)
    Gillar jag dina inlägg!
  • Rokka Jill
    Filippinan skrev 2007-01-11 22:27:46 följande:
    Är det typiskt kvinnligt att sitta i en bil istället för att göra ett ärende - bara för att du är lite bekväm av dig i vissa situationer? The more you ignore me, the closer I get
    hahah tur att du hittade något att attackera med.. att hon klorinskrubbar köket anser jag inte att tösen e bekväm av sig.
  • Rokka Jill

Sen har det funnits ett levande bevis på att "boys would be boys" fast de har försökt uppfostra en flicka..

Svar på tråden Typiskt manligt, typiskt kvinnligt