Går slemproppen alltid innan värkarna kommer?
Vet att inte alla märker att slemproppen gått men kan man få förlossningsvärkar innan den gått?
Vet att inte alla märker att slemproppen gått men kan man få förlossningsvärkar innan den gått?
vad är slempropp är det blod eller?
Mia!: Det kan man säkert, men många märker inte ens att de "tappat" slemproppen. Förra gången kom min när jag var på toaletten och blev väldigt förvånad över ett "plupp" som inte borde ha varit där när jag kissade och tittade vad det kunde vara som lät så konstigt
Ebony: Slemproppen är en liten propp sm skyddar livmodern mot infektioner under graviditeten och den brukar lossna innan vattnet går och förlossningen kommer igång. Den kan vara blodblandad och vit och gul har jag hört. Min var nog gul, fast den såg onekeligen lite grönskimrande ut fast jag tror det beror på det dåliga ljuset jag såg den i.
Man kan få förlossningsvärkar innan slemproppen gått! Slemproppen kan komma ut med bebisen eller innan!
Det tror jag, enligt det jag läst mig till så är de vanligaste tecknen på att förlossningen börjat antingen att vattnet går, värkarna kommer regelbundet eller att slemproppen lossnar pga att man börjat öppna sig.
För mig började det med att lite av slemproppen lossnade 2 dagar efter BF, sen hände inte ett dugg mer den dagen. Morgonen efter då jag just gått ur sängen kom resten med lite,lite blod. Inte ens en timme senare började värkarna och 11 timmar senare var han ute.
Lycka till!
Mina värkar kom utan nån slempropp gått. Så den måste ha lösts up lite då och då??? eller kom den vid förlossningen så jag inte märkte den.
Och hur stor är egentligen den där slemproppen? Det undrar jag. Handlar det om en deciliter slempropp eller snarare om en tesked?
Jag undrar samma sak som ELI!!!!
Hur stor är slemproppen?? eller är de kanske individuellt som de mesta inom graviditet och förlossning!!
Min har gått samtidigt som vattnet två gånger. Alltså inte sett röken av den.
min slemis har gått i omgångar i ca. 1 månad.inga värkar(riktiga då) än,bara lite förvärkar å så.