• Cesaria

Ni som fick en liten blödning, hur lång tid tog det sen innan förlossningen satte igång ordentligt?

Lägger ut det på Förälder också, för att förhoppningsvis få svar..

(BF+9 idag). Har haft grym "mensvärk" senaste två dagarna och inatt fick jag en liten blödning. Ringde till förlossningen som sa att jag förmodligen är inne i latensfasen nu.

Så min fråga är alltså hur länge det dröjde innan de regelbundna värkarna sedan satte in och ni åkte in till förlossningen?

Jättetacksam för svar!

Kram.

• Svar på tråden Ni som fick en liten blödning, hur lång tid tog det sen innan förlossningen satte igång ordentligt?
  • Goliat

För mig tog det 1,5 dygn innan den "riktiga" förlossningen satte igång på allvar. Jag gick över 8 dagar- det är jobbigt att bara gå och vänta men håll ut- det verkar som det är på gång för dig. Lycka till- hoppas allt går bra!

• yaz

Vid första värken kom slemmproppen!
    Kramisar

• Stumpan2

Fick en rätt stor blödning vid tolv på natten mot en lördag, kom till BB två timmar senare. Hade inga direkta värkar alls, men de satte värkstimulerande dropp på morgonen och sedan fick de även sticka hål på vattnet. På eftermiddagen hade jag rätt kraftiga värkar och vid tolv ¨på natten kom krystvärkarna igång och 02.51 är tösen född. gick över 10 dagar allt som allt! lycka till!!!

• Mindy

För mig kom det lite slem med en blodstrimma på fredagen, en blödning på söndagen och sammandragningar till och från i några dagar. (Åkte in och kollade på söndagen men det var inget på gång.)
    Vattnet gick på onsdagen och vår son föddes på torsdag! (med snitt för jag var bara öppen en centimeter och visade tecken på infektion då vattnet hade gått)

• Braxton

Min värkar satte igång 5 min efter blödningen 03.00 på måndagen. Åkte in 3 timmar senare- men då var jag fortfarande i latensfasen, öppen 1,5 cm. Stannade dock kvar, vågade inte åka hem. Hade värkar hela måndagen, sov på natten ( fick tablett så att värkarna skulla stanna av). Var öppen 3 cm 15.00 på måndagen, inte förrän på tisadmorgon satte förlossningen igång på allvar. och Joakim föddes 23.41 på tisdagen

• ashera

jag fick en liten blödning kl 8 på onsdagsmorgonen, och då kom första värken. Gick hemma med värkar i 12 timmar, åkt till förlossningen, och sonen föddes kl 6.20 på torsdagen.
    Min blödning varade lite hela dagen, och jag tror det var slemproppen som kom ut i "rinnande" tillstånd

• Cesaria

Tack för era svar! Någon fler?

• Vitsippa

Jag blödde lite på fredagsmorgonen, blödde mer och fick åka in (utan värkar) för kontroll på ferdagskvällen. Värkarna började natten till söndagen, och på söndag kväll var sonen född.

Jag håller tummarna för dig!

• Milda

Det kom lite blodblandade flytningar i på fredag och lördag och hon föddes på måndagen...

• MamPi

Jag fick en liten blodblandad flytning natten mot tisdag, och natten mot onsdag satte de regelbundna värkarna igång på riktigt.. Alvin ploppade sedan ut vi 10.50 på förmiddagen,...

Hoppas du snart får ut din lill* bebis! Lycka till!!

• pärla

Fick en slemmig blödning samtidigt som värkarna satte igång med 2 -3 min mellanrum.. Båda gångerna..

Första barnet föddes 24 timmar senare, Andra 10 timmar senare..

Lycka till!!!

• smurfisar

Min slempropp började gå den 29/11 och det kom blod vid 8tiden den 30/11 min son föddes sedan 1/12 02.20

• Fido

Hade en liten blödning på onsdag morgon. Tänkte inte mer på det och for runt som vanligt. På kvällen/natten fick jag först mensvärk och sedan regelbundna småvärkar och tänkte att det var förvärkar. Var helt inställd på att gå över tiden minst två veckor och detta var 5 dagar före bf. På torsdagen fortsatte småvärkarna, men avstannade på eftermiddagen. Kom tillbaka på kvällen och då började jag fundera på om förvärkar verkligen skulle vara så regelbundna. På natten fick jag värre verkar, men fortfarande inget allt för smärtsamt. Vid lunch på fredagen åkte vi in till förlossningen för att kolla läget. Vi blev kvar.. öppen 8 cm med buktande fosterhinnor. Tilde är född på fredag kväll.

Allstå 2,5 dagar efter teckenblödningen. Mer detaljerad förlossningsberättelse finns i mitt krypin.

• Cesaria

Tack tack.. någon fler?

Här har det gått 1,5 dygn snart sen den där blödningen och än har inget hänt..

• Stellamum

Samma dag! Det började vid åtta och Stella föddes 04,50 på morgonen efter. Värkarna kom nästan direkt men de var svaga och oregelbundna fram till eftermiddagen. Hoppas att det sparkar igång för dig snart och lycka till!

• soraya

Liten blödning vid 5.30, på förlossningen 07.40 - dottern född 13.33.

• ulrikaikina

blodning pa morgonen, lugnt under dagen, vattnet gick i soffan kl 21 pa kvallen och 01:46 var hon ute! Lycka till!

Svar på tråden Ni som fick en liten blödning, hur lång tid tog det sen innan förlossningen satte igång ordentligt?