• Snussi

ORBITREK

Fungerar verkligen den? Är crosstrainer något värt att satsa på?

• Svar på tråden ORBITREK
  • SunshineSweden

Jag har fått en i julklapp och jag tror den kommer ge mig bra träning. Jag är sjuk för mtillfället så jag har bara hunnit träna en gång

• Jullan84

Vi har en och den är mycket bra!

• destino

jag har en och den är så bra, dock har jag ingen dvd som skulle kanske hjälpa mig för den bästa tränningen,hittar jag så köper jag den men annars så får man den på köpet om man beställer från tv-shop, jag fick min från Jula tror jag....

• MariaO

Hej!
    Jag har också köpt en Orbitrek. Provade den just i 20 minuter. Men jag måste fråga er andra som har en - är den lätt eller trög att trampa på?
    Jag har nämligen läst i en annan tråd att de flesta började på det minsta motstånden. Men jag har nu vridit upp min till max och jag skulle vilja vrida upp den ytterligare för jag tycker fortfarande den är för lätt.

Kan man justera någon annanstans än på sjävla +/- vredet? Ska man dra åt bandet som går runt det där hjulet eller något?

Det beror i alla fall inte på att jag skulle vara vältränad, utan det känns verklign lätt.

Hoppas att någon vet

Förövrigt tycker jag den verkar toppen!!
    Ha det bra!

• Ramla

Vi var först ute efter att köpa en orbitrek och jag gjorde som du frågade här på FL.

Det slutade med att vi köpte en crosstrainer från Teamsportia, extreme Fit CT 405.
    Ordinarie pris 2995 kr, nedsatt till 1995 kr. Men vi fick den för 1595 kr eftersom det var den sista demo cykeln de hade.

Det känns otroligt bra att stå och trampa på den och den är så himla tyst. Det finns olika motståndslägen från 1-8 och de märks verkligen. Jag kör nu bara i 20 min i olika lägen från 1-3.

Jag kan verkligen rekommendera denna crosstrainer Glad

Svar på tråden ORBITREK