• fenomena83

Nån här som jobbar, har jobbat, eller känner någon som jobbar på Subway?

Behöver ett litet extraknäck tror jag, och hörde att dom ville ha folk.

Men om dom är som McDonalds så vill jag absolut inte jobba där.
    Typ alltså med löner, arbetstider, och sånt trams.
    Eller att majoriteten av arbetarna är 16 år gamla (=tråkigt).

Nån som vet nåt?
    Nån som vet förresten om dom har kollektivavtal med HRF?

• Svar på tråden Nån här som jobbar, har jobbat, eller känner någon som jobbar på Subway?
  • ReRant

"Men om dom är som McDonalds så vill jag absolut inte jobba där.
    Typ alltså med löner, arbetstider, och sånt trams."

McDonalds har ju ett riktigt juste kollektivavtal och absolut inga kassa löner jämfört med övriga branchen?

• fenomena83

Hm. Jag har jobbat på McDonalds i tre år... tycker inte alls det var speciellt schyssta löner. Kollektivavtal visst men det avtalet är inte så himla bra. Lönerna är faktiskt RIKTIGT dåliga och OB:t kan man ju bara skratta åt, helt värdelöst.

Såg nu förresten att Subway har SHR-kollektivavtal som verkar ganska bra. Eller tjaa, en månadslön på 15000 före skatt, är det bra?
    Inte lika dåligt som McDonalds iaf.

• Sanna 85

fenomena83

får man  fråga vad du hade för timlön på mcdonalds??

Älskar dig Cassandra!
  • fenomena83

när jag var 20 år och hade två års erfarenhet så hade jag bara 76,15!

• ReRant

2006 var ingångslönen på McDonalds 81 spänn.

• FruSöderström

Att mcdonalds skulle ha dåliga löner jämfört med andra ställen i branchen är en myt. Något jag trodde en som har jobbat på mcdonalds visste. Mcdonalds följer kollektivavtalet för hotell och restaurang, dvs samma som dom har på subway.

Om du inte är intresserad av mcdonalds "löner, arbetstider och sånt trams" så kanske inte restaurangbranchen är något för dig?

Sorry om jag låter hård, men jag tycker att det är så onödigt att klanka ner på ett företag sådär. Det är ju en superbra möjligthet för unga människor och kanske framförallt invandrare att komma in på arbetsmarknaden.

Hoppas att du hittar ett jobb som du trivs med iaf!

• vackrastarflow

ni har inte nåt postorderställe/lager i närheten? super lön. tjänade själv ca 120 kr/timmen när jag jobbade på yves.

Svar på tråden Nån här som jobbar, har jobbat, eller känner någon som jobbar på Subway?