Olja i badvattnet varje gång?
Min lilla är två veckor. Ska jag ha olja i vattnet varje gång hon badar eller? Hur ofta badar ni era pyttisar? Min stora tjej (5 år) badar typ var tredje dag men bara med olja när hon är torr! typ vintertid / Nette
Min lilla är två veckor. Ska jag ha olja i vattnet varje gång hon badar eller? Hur ofta badar ni era pyttisar? Min stora tjej (5 år) badar typ var tredje dag men bara med olja när hon är torr! typ vintertid / Nette
Nej,det behöver man inte.Ibland satte jag oljan direkt på sonen efter badet.
Hej!
Som jag har fattat det så ska man antingen ha olja i badet varje gång (rek badning 1-2 ggr/v) eller smörja med barnolja efter badet- just för att förhindra att de blir torra då de är så ömtåliga i huden under spädbarnstiden.
/Lotta
Kan bara instämma med sallyb....
Jag har hört och läst samma sak!
Kram
Här är en till och jag håller med sallyb!
Hugo behöver ingen olja alls, han har aldrig visat några som helst tendenser till torr hud. Använd det om det behövs, annars är det väl bättre att låta bli. Det enda stället jag använder olja på nu är runt hans näsa när han är snorig för då blir det torrt där.
Oljan har ju också en rengörande effekt, inte bara för mjukhetens skull man sätter det i badet......sa dom på BB till mig iaf.......
jag använder natusans badolja med skum varje bad! det "renar" ju oxå och är inte bara olja!
badar min 2 månaders ca 3-4 gånger i veckan, hon älskar att bada!
jag har aldrig använt olja, min son badar i "bara vatten" och han är inte torr. och enligt mig så blir han ren
han badar en gång i veckan, högst!
Anton som är 4½ månad badar ca två ggr i veckan med olja i vattnet. Han blir lätt torr ändå så ibland smörjer jag lite extra med nån mild lotion.
Hur länge ska dom bada högst två ggr i veckan? Anton älskar att bada. Skulle vilja bada honom varje kväll egentligen.
Använder bara olja om Alva tex spytt mycket eller bajsat mycket och behöver en riktigt rengörning. Badar vid behov, men runt två gånger i veckan.
til mig sa dom på BB att man ska undvika olja och krämer om man kan.
peppan: du kan bada oftare om du vill, det är inte högst 2 ggr/v utan det är det de säger som ett snitt liksom...........Det är alltså inte "farligt" att bada oftare! Eja badar ju sin 3-4 ggr........... Bada på!
nä inte varjegång jag tar det bara vid behov
Jag hade hört att barnolja var så bra så jag använde det jämt i vattnet. När min dotter var kring två månader gammal fick hon torra ytor och knottrig hy. Jag slutade direkt.....vet inte om det berodde på oljan eller.
Tack för alla svar!
har aldrig haft badolja i vattnet, Anton badar 1-2 ggr/ vecka.
Använder Natusan badolja med skum, den är ju rengörande! och sen luktar de gott också!