• Gargamella

Passar Ikea-säng ihop med....

Om man har en säng från Ikea... Den billigaste (Sniglar?). De har ju lite speciella mått vad jag förstår. Men KAN man få i ett spjälskydd från annan fabrikant, typ nåt från RättStart???

• Svar på tråden Passar Ikea-säng ihop med....
  • lilla anna 75

Jag har inte provat sjäöv men har en gissning efter att satt fast mitt eget spjälskydd nyss. Jag har en säng som är 60*120 och ett 360 cm spjälskydd från Jysk. Då är knytbanden på spjälskyddet avpassat att sitta ett i varje hörn samt ett på varje långsida. Så det är väl att knytbanden inte kommer i hörnen, eller så blir det lite över på varje sida. Men det kanske går att flytta knytbanden om man vill ha ett speciellt själskydd och ha lite omlott i ena änden...

Lycka till!

• Rickeby

Jag har också en Sniglar och köpt spjälskydd på babyland som inte passar alls. Man kan ju mäta längden runt sängen så vet man hur långt spjälskyddet behöver vara, det är jobbigt och knepigt om de är allt för långa. De jag köpte var för långa och knytbanden passade inte alls i hörnen så jag fick sprätta och sy om dem...det gick det med!

• Gargamella

Rickeby: Vad var det för mått ditt skydd? Det jag har är 360 och det står att det passar säng 60*120.
    Vet du vad Sniglar har för mått? Är det inte typ 60*117...?

• veronika 78

men visst borde ikeas skydd passa till deras sängar???

• sesssan

Jag tog mitt omlott, har Hensvik från Ikea, och Tummen spjälssängskydd

Vi längtar efter dig
Svar på tråden Passar Ikea-säng ihop med....