Inlägg från: Lillan7704 |Visa alla inlägg
  • Lillan7704

Föda i v33

Min dotter föddes inte i v 33 utan en vecka tidigare, men jag svarar ändå om det är ok..?

Emilia behövde endast ligga på värmebädd och sen solade hon i 2 dygn, dom satte sond på henne men det hade inte behövts egentligen. Hon tog bröstet och sög kanonbra redan inne på förlossningen. Dom satte den för att dom var rädda att hon inte skulle orka amma fullt redan från början. hon vägde 2010g och var 42 cm när hon kom.

Nu är hon 14 månader, igår, och hon har haft 2 förkylningar, det är allt.

Hoppas det går bra för dig tjejen, och försök att inte oroa dig för mycket. Dom är jätteduktiga på förlossningen och på Neo!
    Skriv gärna och håll oss uppdaterade om hur det går för dig!

Lycka till!

Kram!

• Lillan7704
    emmasa skrev 2007-01-12 21:24:00 följande:
    Min son är född v33+0. Han behövde bara ha sond i en och en halv vecka sen ammade han. Fick sova på värme bädd efter två dygn i kuvös och solade han med, annars så klarade han sig själv. Men övervak har de alltid tom v 35, dvs mätare som läser andning och hjärta. Vi bodde på neo på sös avd 61? I två veckor och blev utskrivan efter nästan 4, fick åka hem på permiss efter 2,5 vecka. De på neo var helt fantastiska och tiden därifrån bär vi med oss med värme. Lycka till! Zach Maximus 2oo5-12-o9
    Vi låg på Neo i 10 dagar och sen blev vi utskrivna.. Det kanske är olika i olika kommuner, det där med övervak till v 35?
Svar på tråden Föda i v33