Hej hopp1
vi ger våran tjej på snart 7 veckor Nan 1.
När vi är ute och åker tex Ikea och köpcenter så har jag alltid med mig 2 st Tetra pack i Nan 1.
Oftast finns det ju micro att värma den färdiga ersättningen, men i krisfall så äter ialllfall våran lilla ersättningen rumstempererad.Kan även lägga tetran i vattenbad i ett handfat om så skulle vara.Alla små äter ju inte den kall....
Du hittar dom färdiga tetrapacken i hyllan där vällingen står och kostar ca 6.90 st.
men jag tycker det är värt att ha några hemma ifall man skall ila iväg.
Angående vattnet du tycker är bökigt att koka upp för att sedan svalna av så har jag ett tips på hur vi gör hos oss:
Jag kokar dagligen en gryta med vatten.Låter det svalna något,sedan häller jag upp vattnet i en tillbringare av hård plast, och när det blivit avsvalnat helt så ställer jag in tillbringaren i kylen med något slags lock över(jag har plast folie bara)
Häller sedan upp önskat mål vatten direkt i flaskan och micrar det ca 30 sekunder så det blir ättemperatur.Häller i pulver i flaskan och skakar om.
Klart att ätas av.jättesmidigt sätt tycker vi.
Det kokta vattnet står sig ett dygn i kylen så det är bara att tömma i flaskan*L*
Lycka till!