• Bernermorsan

Hundtest på expressen....

Är det fler som gjort det testet?
    Jag gjorde det och fick alla rätt .
    Men är mkt fundersam över en fråga. För jag tycker INTE det ser ut som en Weimaraner. Den är ju för grov långa ben och öron samt för hängande läppar. Ser mer ut som en blå GD. Sen har det gjort ett fel till. Det finns ju inte längre mellanschnauzer. Det heter ju bara schnauzer. Sen är det ju en mkt konstig golden.
    Eller är det bara jag som tycker så???
    www.expressen.se/index.jsp

• Svar på tråden Hundtest på expressen....
  • S vali s

Missade på två Gråter Å andra sidan så brukar jag inte sitta o plugga hundraser

Den late får brått när det blir kväll
  • Yla

Japp gjorde det tidigare idag...
    Hade 17/18 rätt...

• Zaria

Jag fick 16 rätt, kan tillägga att jag defintitvt INTE är någon direkt hundkunnig människa, blev glatt överaskad...

• Bernermorsan

Pluggar hundraser gör inte jag heller, men är man hundgalen så e man och far runt på MASSOR av utställningar. Så ett och annat verkar ju fastnat.
    Sen har jag ju kollat på massor av hundar innan vi bestämde oss för den absolut bästa rasen BERNER SENNEN så klart

• Skärgårdsfru

Jag hade 16 rätt. Blev lite förvånad eftersom jag numera är mer "kattmänniska" än hundmänniska men jag kunde tydligen se lite skillnader på raser ändå. Fast jag förstod inte hur man såg på vilka frågor man hade fel på?

Jag måste hålla med dig litegranna angående att hunden var rätt lik en blå gd.

• skrattigtjej

hahaha jag hade bara 6 rätt

de räcker jag vet vad min hund är för ras

Emmy
  • enlitenbitkaka

Alla rätt, sambon fick 12...

Men du har rätt....e ingen weimaraner, jag gissar på en GD. Och golden var vääääldigt nätt och i färgen lik en tollare...dock nosen som avslöjar.

.?:*¨¨*:?. 7år av kärlek .?:*¨¨*:?.
  • sheeba

17 rätt, det fanns ju några namn som man inte kände igen

~~~~Gör som grodan, lev på hoppet~~~~
  • Hallonsaft

Har Ni testat dessa test då?

Gå in på www.vetgirig.nu/ sen vidare in på "snabben" och sen "djur och natur". Där finns det lite olika hundtest.

• BÅsaK

18 rätt.
    Weimaraner? Såg mer ut som en Grand Danois.
    Golden ? Tja, av jakttyp kanske .
    Newfoundland ? Kallas inte de för Landseer när de har fläckar ?

• Miafialoppenkorv

Jag fick 14 rätt!

• Calylite

jag tog fel på Golden, såg ut som tollare ju. Inte bra bilder för raserna precis...

Svar på tråden Hundtest på expressen....