• Irrbloss

Att prata med djur

Vad säger ni? Är det möjligt att kommunicera med hundar och katter(tex) med hjälp av tankar eller ord?
    Finns det någon här som säger sig kunna detta och kan i sådana fall dessa personer ge något sorts "bevis" för det?

Jag är oerhört intresserad av allt som kan påstås vara "övernaturligt" eller ockult och tror mig dessutom besitta en viss förmåga att känna av saker och ting på ett sätt som de flesta inte gör.
    Dvs mitt sinne är öppet så berätta gärna om era erfarenheter inom "djurpratandet". :)

• Svar på tråden Att prata med djur
  • mogreta

Kan det inte själv, men är helt säker på att det finns de som kan det!
    Har själv haft ut djurpratare till min häst och katt, och det stämde med ALLT, riktigt detaljerat och inte bara sådant som att det kunde vara vilken häst/katt som helst.

• Irrbloss

Vore intressant att se om någon kunde övertyga mig om att det fungerar. :)

• viramia

Har jobbat på ett Katthem, då anställde vi ofta en Homeopat som "pratade" med katter som farit illa av folk eller de som bara är skygga som levt ute. Jag gick även en kurs hon höll i.
    Det är helt otroligt att se att det funkar! De katter vi hade som var "vilda" blev tama och kunde säljas. Annars hade vi fått avliva dom.

Vishet är att följa dig själv.
  • NellaFantasia

Jag kommunicerar med djur :)
    Dock inte för att bevisa något för någon,
    utan för att kunna hjälpa till lite etc.

Det som jag spontant kommer på är en hästägare
    som bad mig kommunicera med hennes hästar,
    hon ville höra ang en speciell händelse.
    Dom två första berättade inget speciellt sådär
    och jag började tvivla på vad jag eg höll på med..
    Efter mkt om och men så kommunicerade jag med den tredje
    hästen.. och den berättade om den speciella händelse
    som ägaren var ute efter.
    Så det är ju tyvärr inte så enkelt att man kan få
    den informationen man begär om, det beror helt enkelt
    på vad djuret anser är viktigt. Och det behöver inte alls
    vara sjukdom,skada eller dyl.

Sen är det många som ber mig att tala om för djuret
    att inte göra si eller så..
    En klok person som också kommunicerar med djur sa en gång,
    "bara för att jag kan prata med mina barn, så betyder
    inte det att dom gör som jag säger automatiskt" ;o)

• Therese B

Idag (snart) kommer det en dam som dels ska ha "djurkommunikation" med mina hundar, det ska bli spännande vad de har att säga henne!
    och med mig en "medial rådgivning ska bli spännande att höra vem hon träffar (min mormor gick bort i oktober). Va tvungen att skriva av mig...

• Irrbloss

Det skulle vara intressant att höra vad min hund skulle vilja säga mig med...

• Endag
    Therese B skrev 2007-01-25 08:13:08 följande:
    Idag (snart) kommer det en dam som dels ska ha "djurkommunikation" med mina hundar, det ska bli spännande vad de har att säga henne!och med mig en "medial rådgivning ska bli spännande att höra vem hon träffar (min mormor gick bort i oktober). Va tvungen att skriva av mig...
    Åh kan du inte berätta sen hur det gick?????
    *nyfiken*
    Ett, tu tre,,,,,,Hopp!!
  • Cokkie

Förresten vart kan man få kontakt med djurpratare? Åker dom i hela landet osv?

• Endag

Går det inte att goggla fram det?

Ett, tu tre,,,,,,Hopp!!
Svar på tråden Att prata med djur