Läcker inget och ingen råmjölk
trots att jag är i v 38 har jag inte sett tillstymmelsen till mjölk i brösten. Någon som sett bröstmjölken för första gången efter förlossningen?
trots att jag är i v 38 har jag inte sett tillstymmelsen till mjölk i brösten. Någon som sett bröstmjölken för första gången efter förlossningen?
Du kan ju skatta dig lycklig som slipper läka, det är ganska obekvämt. Jag tror säkert att du har råmjölk, men du kanske inte märker så mycket av det förrän en par, tre dagar efter förlossningen. Det är ju runt då som den verkliga produktionen startar!
Man behöver inte "läcka" innan bebisen är ute.
Du får vara glad att du slipper det blir ju rätt kladdigt *L*
Jag är i v. 39+4 och har heller inte sett skymten utav nån råmjölk. Min stora syster hade samma sak när hon väntade sitt andra barn. Mjölken kom igång under hennes vistelse på BB. Så jag antar att det kommer nån gång.
Såg inte heller skymten av någon mjölk i förväg, men den fanns där. Fick sedan_mycket_mjölk och amningen funkade jättebra. Så låt inte det oroa dig.
Har fått 3 barn och ingen av gångerna har jag sett skymten av nån bröstmjölk förrän efter förlossningen. Hoppas jag slipper läcka den här gången också, det verkar vara jobbigt...
Kram, Leva
Mjölkproduktionen kommer igång ordentligt först när moderkakan är ute. Då bromsar inte moderkakans hormoner längre. Oroa dig inte, du kommer att få massor med mjölk i brösten. Njut av att det inte läcker nu.
Har hört att även om man inte läcker innan förlossningen så kommer det igång sen efteråt. Du behöver nog inte vara orolig. Själv läcker jag som ett såll och jag är endast i v.23...å de känns väldigt fel och konstigt att köpa amningsinlägg redan...
Jag har tre barn o aldrig sett till mjölken förrän den ska komma...amningen har funkat jättebra o jag har aldrig haft problem...oroa dig inte..
Jag är också i v38 och jag har inte heller sett/märkt av någon mjölk. Men det verkar efter att ha läst alla inlägg vara väldigt individuellt. Som några säger, skönt att slippa läcka :)
Jag är i v.24 och började läcka ur mina bröst igår...