Inlägg från: Gilmore Girl |Visa alla inlägg
  • Gilmore Girl

Loppa

Det smittar som 17.. vår hund fick det i en hiss som används av en annan hundägare, vars hund hade löss.... j-vligt surt!
    Alla textilier som får plats i frysen; lägg dem i plastpåsar och låt dem ligga ett dygn, alla ägg dör!
    Om det är loppor eller löss vet jag inte, ring veterinären och fråga, det är också bra att du frågar hur du gör eftersom du har en liten hundras, så att behandlingen blir anpassad till den.
    Hur det är med hundloppor vet jag inte heller, men hundlöss smittar i alla fall inte till människor.
    Tänk på att det smittar lätt, umgås inte med andra som har hund eftersom äggen kan fastna i deras kläder och hem så att smittan förs vidare... vi blev näst intill isololerade i 4 veckor eftersom hela vår bekantskapskrets och familjer har hund....

Kamma ofta, ofta för att bli av med ev ägg, det är det enda som är supereffektivt!

hu, jag är inte avis på dig för att jag vet precis hur jobbigt det är...

• Gilmore Girl

En annan sak; jag ringde till 7 veterinärer...varför? jo, alla hade olika "fakta" om hur lätt löss smittar och huruvida man kan umgås med andra... jag blev inte klokare efter det 7:e samtalet så jag valde att gå på den mest strikta linjen för säkerhets skull.... så det verkar inte vara en solklar vetenskap det där med löss i alla fall....

• Gilmore Girl

Då var det ju ändå lite "tur" i eländet" Glad

Svar på tråden Loppa