Bullmastiff!!
Finns det verkligen ingen annan här som har en Bullmastiff?? Är ju en sån himla trevlig ras.
Finns det verkligen ingen annan här som har en Bullmastiff?? Är ju en sån himla trevlig ras.
Jag vill ha en!!!! Har du??
Ja, jag har en liten envis kille på 11 månader. Helt underbar.
Vi hade en New foundland förut, som bara blev 6 år innan hans höfter pajade
Har läst lite om olika raser och fastnade för just bullmastiff! Dom verkar så hääärliga!!!
Va tradigt med din gamla vovve. Jag är också lite rädd för att höfterna ska paja, för han har blivit så himla stor på så kort tid, hans uppfödare har aldrig sett en så stor unghund!!
Tydligen så hade det med att göra att han va väldigt aktiv som liten, och stora hundar ska ju ta det lite easy i början just för att hinna med att utvecklas.. Vi tog honom som omplacering när han va 4 år. Men helt klart dom bästa två åren i mitt liv!!!
Har bullmastiffen samma problem med höfter?
Ja, tyvärr är det många som avlar på dom MED höftproblem, skit dåligt. Men hans uppfödare avlar inte på nåt annat än helt fria höfter och armbågar. Jag röntgade honom i sommras och då såg det jätte bra ut så det är ju bara att hoppas att det förblir så, för det är tänkt att han ska bli avels vovve.
Ja, det är trist att man inte har kommit längre...
Men skönt att er verkar frisk iaf!
Vad ligger mastiffen i för prisklass?? Det finns inte många uppfödare häromkring, kan jag säga.. Har nog 20 mil till närmsta!
12000-15000. Jag kan ju verkligen rekommendera rasen, himla trygg hund, redan som valp.
Ok, som dom flesta andra då alltså!
Ja, lämplig barnhund också har jag hört/läst!!
Har haft en och höll på att bli med en nu i dec Men avböjde då tiken var kobent vill ha en fin utställnings bullmastiff!
Vilken kennel kommer din ifrån?
Vi har flera kompisar med barn och det går jätte bra med dom, men han vill gärna sätta sig i deras knän och det går ju inte så bra med sina 62 kg.....
Från en kennel i Skåne, jag är ju fortfarande lite hemlig här, med tanke på att ingen vet att vår bebisverkstad är öppen, så jag kan inte avslöja för mycket tyvärr......
Är det från en kennel som inte riktigt har startat än? Skriv gärna i min inbox om du fortfarande vill vara hemlig