• Majjzan

Hur få honom ta flytande alvedon?

Vi har tidigare använt suppositorier till vår son. Men eftersom han tycker det är så jobbigt när vi ger honom dom (dom rackarna vill bara åka ut igen...) så har jag nu köpt flytande. Upptäckte dock att 5 ml är ganska mkt att svälja. Hur brukar ni göra? Kan man blanda ut det och ge i tex. flaska? Alla tips välkomna!!

• Svar på tråden Hur få honom ta flytande alvedon?
  • Prinsessan Zelda

jag har hela tiden använt flytande. Adam tycker inte om det men jag använder den där lilla sprutan man får med och sprutar in i sidan av munnen. Inte allt på en gång, men lite i taget. Han spottar ibland ut lite men det mesta går ner.

• Drakugglan

Min son tycker inte om Alvedon men Panodil slinker ner hur lätt som helst. Smakar gottare!! Räcka ut tungan

• lurv

Har ratat Alvedon och använder istället Ipren barn som smakar godare. Har inga problem att få i sönerna det när det behövs.

• Prinsessan Zelda

är ipren febernedsättande?

• getingmidja
    Prinsessan Zelda skrev 2007-01-13 15:34:39 följande:
    är ipren febernedsättande?
    Absolut!
    Städa kan man göra nån annan dag
  • Emilia Thindra

Jag häller det i välingen - annars klöks hon tills hon kräker upp d igen

• Lakritsglassen

Eric älskar panodilen,den smakar hallon eller e det jordgubb..ja gott e det iaf.brukar ge det med spruta det tycker han e jättekul.
    Ger supp om jag märker att han har "riktigt" ont,men det tycker han inte om precis.

Lycka till!!

• Prinsessan Zelda

panodilen fungerar lika som alvedon då? man kan ge till små barn osv. ska nog köpa det nästa gång

• norgesessan

vi använder också panodil. Alvedon och ipren har vi fått på sjukhuset, men panodil tycker mina bättre om..

• Syllen

Finns ju även som smälttabletter som man kan ge barnen också. Med smak förstås.

• Prinsessan Zelda

men smälttabletterna är från 3 år har jag för mig.

• Blue Dragon

Brukar använda en lite spruta och spruta in i munnen på barnen. Nu är dom större nu och vägrar att ta panadolen om den inte fås i sprutan.

Tre goa flickor finns här hos mig nu.
  • Prinsessan Zelda

och smälttabletterna får inte tugas utan ska smälta i munnen. eller så får man lösa upp dem i en sked med vatten, undrar om de smakar bra?

• Majjzan

Tack för alla svar!! Ska prova att ge honom med spruta nästa gång. Annars låter det ju som att de små föredrar Panodil...

• Glimmerfall

Vår son älskar Alvedon, med smak av Skogsbär. Jag tror nästan han kan ta det för nöjes skull och då får han 7.5 ml. Men vi ger även suppar beroende på tillfället liksom.

~*~ Lycka är bara smärtlindring ~*~
Svar på tråden Hur få honom ta flytande alvedon?