• BeccaGrodan

amningsinlägg i tyg...

tjo!
    har en fråga ang amningsinlägg..  jag har en son på 10 dagar o när jag ammar honom läcker det rätt mycket från andra bröstet o även när jag inte ammar alls så läcker det en del. Använder då sånna hära amningsinläg i papper eller ja vad man nu ska kalla dem men tycker inte de är så bra, de fastnar i bröstvårtan och luddar o blir genomblöta hur fort som helst... har hört att det finns i tyg som man tvättar o använder igen men min fråga innan jag nu går o skaffar sånna är, är de bra? hur många par behöver man så man hinner tvätta o de hinner torka.. är de bra uppsugningsförmåga ja nu vill jag veta alla era erfarenheter vad gäller tygamningsinlägg.. Tack!

Jippie Yeay, 23/4 fick vi plus ;)
  • Svar på tråden amningsinlägg i tyg...
  • Blue Dragon

Jag har såna och dom är så sköna. Köpte dom av samma anledning som du skrev.
    Dom jag köpte var det 2 par i. Det vill säga 4 st. Nu har jag inte läckt så mkt så jag vet inte det där med uppsugningsförmågan.

Tre goa flickor finns här hos mig nu.
  • ellinor79

Var kan man köpa såna i tyg?

• BeccaGrodan

sockan2005: vart köpte du dina?

någon mer som har erfarenhet av tyginlägg? berätta gärna vart ni köpt era oxo...

• eval

Jag använder tyginlägg, läckte fruktansvärt mycket förut, och en hel del fortfarande. Uppsugningsförmågan är väl bra antar jag, men jag får byta ut inlägget efter amning eftersom det är genomvått då (på det bröstet jag inte ammat) tidigare läckte jag igenom inläggen också och använde mjölkuppsamlare i plast istället när jag ammade. Eller petade in i bhn fort som sjutton om jag var iväg och kände att det spände till i brösten, så slapp jag en hel del blöta tröjor ;)

Tyginlägg har jag en sådär sex eller sju par, köpta på lite olika ställen, alla är ungefär lika bra. I början hade jag nog behövt fler, men det blev aldrig av att köpa.
    Mjölkuppsamlare finns på apoteket.

• Tingelsvanzen

Jag har köpt mina på babyproffsen och barnens hus. Suveräna! Jag har 5-6 par, men hade kunnat ha flera. (jag hade exakt samma problem som TS) Jag har även provat mjölkuppsamlare, men det funkade inget vidare för mig.

• BeccaGrodan

mjölkuppsammlare måste jag ha när jag ammar annars skulle det bli dyngsurt, medans han ammar på ena bröstet kan jag få tömma 3 hela amningskupor med mjölk, men det är mellan amningarna som det ibland oxo läcker, dock inte lika  mycket som vid ammningen då förstås men tillräckligt för att jag ska tycka att "pappers" inläggen inte räcker till....

blir nog till att skaffa i tyg, verkar som att det både blir ekonomiskare o suger upp bättre... tack för era svar!

• mica05

De som är lite formade tycker jag är skönare.
    OCh så får man gnugga dem lite när de torkat.

Det ska finnas med PUL-lager, dvs som stoppar läckaget. Mommy's Touch och MOE tex. Jag har inte provat dem själv.

Svar på tråden amningsinlägg i tyg...