• nessa79

Färg som passar till grått kök?

Mitt kök har gråa väggar, litegrann ljusa men ändå så att det gråa verkligen syns. Köksluckor och kyl/frys/spis är vita och kaklet grå-beige.

Vad ska jag ha för färg på textilier? Vet inte alls vilken färg jag ska ha på gardin. Har vit nu men det blev alldeles för kalt. Vad ska jag satsa på?

• Svar på tråden Färg som passar till grått kök?
  • olpansfamilj

och jag får inte upp mina nya bilder! Tekniskt fel!! typiskt..

• CoMad

rosa och grått passar ju grymt bra ihop

• Minas Tirith

Co Mad. Javisst. Annars är det mörkgrått mot rött, här ljusgrått mot rosa.

• nessa79

Nu så, har jag en ny gardin i köket....

Konstaterade att det var väldigt svårt att hitta färdigsydda gardiner i precis den färg och storlek jag ville ha. Gav nästan upp men hittade ett fint mönstrat tyg, sydde ihop det med svart tyg och fick till slut ihop en gardin. Sambon är tveksam, gillar inte riktigt det där med svart, tycker fortfarande det är kallt i köket men jag tycker det har blivit mycket varmare.

Jag har fotat, med blixt, och det blir ju inte den här mys-mys känslan då direkt, men titta gärna in i mitt galleri och säg vad ni tycker. Skulle vara roligt att höra om nån annan än jag tycker den är fin. Tar gärna emot tips på sånt man kan lägga till för att göra köket ännu lite mysigare.

• Anna Paulita

Vinrött passar till grått tycker jag!

• nessa79

Ja vinrött är fint, kanske man kan få in lite, typ krukor, duk eller nåt

• Grannen

nessa79: Tips för förhöjd mysfaktor kommer här!

Skaffa två lite högre krukor med härliga växter i. Krukor i svart el ngn färg du vill ta upp i köket. Små ljuslyktor. Samla ihop de fina stenarna i en hög så ser det mindre plootrigt ut, alt lägg stenarna i ett vackert glas så de syns.
    Mysbelysning-en lampa i fönstret.

Kan det vara ngt för dig?

• Grannen

Glömde ju! vadfint tyget som är påsytt är! Var har du köpt det?

• nessa79

Mumlin: tack för jättebra tips! Det är ju tre bruna små krukor, kanske jag ska byta ut de två grå till vinröda. Får springa ut på stan igen. Och att bara samla ihop stenarna är ju superenkelt och vilken skillnad! Det är en lampa i fönstret, i högra hörnet, men den är vit och försvann liksom mot fönsterkarmen. Vet inte om jag ska ha en lampa i nåt vinrött eller nåt istället.

Tyget är faktiskt köpt på Åhlens. Supersnyggt!

Svar på tråden Färg som passar till grått kök?