Inlägg från: Flätad |Visa alla inlägg
  • Flätad

Hus med inredd källare...

Vi ska titta på ett hus som verkar jätteintressant i veckan. Det som bekymrar mig är att huset har en källare (inredd). Jag har blivit "varnad" för det med tanke på fukt osv. Det är mysigt med källare men jag är nojjig för att gå på en nit även om man kollar upp fukt och dränering osv. Vad har ni för erfarenheter / åsikter / kunskaper om källare? Vågar man?

• Svar på tråden Hus med inredd källare...
  • Flätad

Näväl, låter ju bra att ni inte har bekymmer med fukt i alla fall

• Flätad

HURRAAAA!!! Vi har köpt huset! Efter en ganska tuff budgivning så vann vi på att vi kunde ta huset eftersom vi hade handpenningen fixad trots att vårt nuvarande hus inte är sålt! Är så glad och längtar till i april då vi flyttar in! För tillfället finns ingen fukt att spåra enligt undersökningar men givetvis kommerdet så småningom att behövas en ny dränering men inte de närmsta åren.
    Nu hoppas jag bara att vi får sålt vårt hus och det vore inte dumt med en lika tuff budgivning nu när vi är säljare... .
    Tack för era svar!

• Flätad
    Toffifee:

Håller tummarna för er på Söndag!!!!! Förstår att det är nervöst... Det var jag också när jag förstod hur många som ville ha huset...  Good luck!!
  • Flätad
    ängeln83:

Det är säkert en fördel med kamin, vi har planer att sätta in en ganska snart, så mysigt!
  • Flätad

Tack för råd och tips! Radonmätning ska vi göra i vecka samtidigt som vi ska ha en ordentlig genomgång av besiktningen med besikningsmannen och de nuvarande ägaran. Det kommer nog bli kalasbra!

Svar på tråden Hus med inredd källare...