Inlägg från: EL MILAGRO |Visa alla inlägg
  • EL MILAGRO

Avskaffa systembolaget?

Jobba på att få bättre självförtroende och gå ut och ha KUL UTAN att dricka en enda droppe alkohol! Det är ju faktiskt DET som det för det mesta handlar om - många står inte ut med sej själva när det går ut "nyktra och torra". Visst handlar det om självförtroende och att kunna njuta av sej själv helt utan att ta del av någon slags berusning. Man kan ju bli "berusad" av helt "alldagliga" saker..eller hur! Jag får ofta höra "är du chaufför?" ha ha ha

En svensk får välja mellan 2 drinkar - de smakar EXAKT likadant, men i den ena är det 30-40 procent alkohol, och det vet han/hon.
    Vilket glas väljer han/hon?????

• EL MILAGRO

Snillis

Jag har också varit ute och rest ? mycket!

Att avskaffa systembolaget är ett positivt steg.
    Mein inte endast det. Det behövs annat.

Vad svenskar behöver lära av, som du skrev, ?sydeuropéer?:

Att umgås på ett bättre sätt ? dvs att inte dricka för ruset skull, för kom inte och påstå att fransmännen gör det (OK det finns säkert unga människor där som även gör det)
    men jag menar nu majoriteten.

(Jag har sedan mycket unga år tät kontakt med Frankrike)

Så nu till Sverige:varför alltid detta ruset? Gå ut = dricka alkohol!!!
    Tror du att det är många svenskar som går ut och ?raggar? helt nyktra?
    Kan hända att de finns, men de är få!!!

Så vad svenskar behöver lära sej är: att ha mindre distans och våga ta kontakt i NATURLIGT TILLSTÅND. Att inte vara rädda för kroppskontakt och att få bättre självförtroende, inte vara så extremt försiktiga, man lever ju detta livet endast 1 gång! Voilà!!

Svar på tråden Avskaffa systembolaget?