Jag har ätit Tetralysal i perioder men till slut blir man immun och det är riktigt jobbigt att hålla på och ta det hela tiden. Dessutom är det inte alltför hälsosamt med antibiotika.
Det slutade med att jag fick Roaccutan, som är den mest effektiva (och med flest biverkningar) medicinen på marknaden. För att få den måste man gå till en hudläkare. Jag åt den i fyra månader och acnen var borta under tiden och nu är det ett år sedan jag slutade. Jag drabbades inte av några allvarliga biverkningar men acnen är tillbaka, men i lite mindre skala. Finnarna på ryggen är fortfarande borta.
Jag har PCO - vilket gör att min acne är hormonell, det är förmodligen orsaken till att acnen återvände. Många blir helt bra för resten av sitt liv. Dock får man inte äta det när man planerar barn och inte heller bli gravid två månader efter avslutad kur.
Vissa har stora betänkligheter om Roaccutan, men där jag var i livet hade jag kunnat göra vad som helst, nu har jag accepterat och lärt mig leva med det. Och jag ångrar mig inte, för en stor del av finnarna är fortfarande borta och jag var sååå fin i hyn på mitt bröllop.