Klippt håret av min dotter!!
Jag åkte förbi till min 5 åriga dotters pappa och hans sambo med en påse gympakläder ikväll.
Hon har varit där sedan torsdag och ska komma hem tisdag.
När jag kliver in genom dörren fick jag en chock!!!!!
Hennes hår, som räckt nedanför axlarna, var nu kapat till öronlängd och luggen är ca 2 cm!!!!Arrrgghhhh!!
Jag blev såklart mållös och visste inte hur jag skulle reagera.
Min dotter och jag grejar mkt med håret dvs flätar, kammar och pysslar.
Detta förklarade jag för hennes pappa och hans sambo.
Då blir båda på defensiven och säger att det "var ju slitet i topparna" samt att luggen var lite lång. Därför skulle det alltså vara okay att "styvmamma" tar henne till frissan utan att kolla med mej först om det är OK...
Hennes pappa har väl aldrig brytt sej om hennes hår förr och jag kan därför garantera att han inte hade ett dugg med det att göra, men tjejen tyckte ju att det var en bra idè !!!
Jag skulle aldrig drömma om att ta min sambos son till frissan och raka hans skalle för att jag tycker att håret är lite tjockt
att kamma!!! Skulle fö ALDRIG göra någon förändring överhuvudtaget i hans utseende utan att kolla med hans mamma först.
Jag blev så arg att jag kunnat strypa dem båda två, men försökte hålla god min för att inte göra min dotter ledsen.
Hon sa "Mamma, det går inte att sätta i en svans nu, vill du se???"
Höll på att börja grina...
När jag kom hem var jag lika arg och ringde upp hennes pappa och meddelade precis vad jag tyckte, inte så lugnt och sansat kanske..
De har ju faktiskt en liten son som hon kan släpa till frissan och klippa av tofsarna på.
Nu har jag fått skriva av mej lite men är fortfarande förbannad och ledsen. Skulle någon av er göra så med någon annans barn utan att kolla först??
Överreagerar jag??? Vet att det inte är hela världen, men ändå!!
Faktiskt första gången jag haft anledning att bli arg på "extramamma" men idag hade jag kunnat strypa henne..
Som sagt, dela gärna med er av era tankar om sådana här frågor.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-14 23:06:46:
Ska tilläggas att hon var hos frissa och toppade håret samt klippte luggen en vecka före jul...