• Smurfan 81

HJÄLP!!! Jag kan inte sova!!!

Igår (lördag) var vi på bio och kom hem vid halv 12, efter det satt vi uppe till halv 4 innan vi kom i säng. Jag kunde inte somna... vid 5 vaknade vår son och låg och bökade till 6, då tog jag upp honom och ammade. Jag kan ha slumrat till nånting mellan 7 och 10, men inte hela intervallet för Kevin (sonen) låg och sparkade på mig en hel del.

Ikväll gick vi och la oss vid 11 för att min man ska upp och jobba imorgon. Nu har jag vridit mig i sängen i 2 timmar och KAN inte somna!!! Jag borde ju vara jättetrött som inte sovit förra natte, vad ska jag göra???

• Svar på tråden HJÄLP!!! Jag kan inte sova!!!
  • eisa

du ska tänka "hepp din jäkla kropp, sov inte då!" och göra något tills du verkligen blir trött.

• Nikko2006

Ta en varm dusch så du slappnar av. Man blir lätt uppstressad av sömnbrist.

• Smurfan 81

Jag känner mig jättestressad över att inte sova! Imorgon är det vardag och jag ska ta hand om Kevin hela dagen, vi ska iväg på 2 möten på dan och jag måste handla. Sen ska vi bort på kvällen också. Ska prova ta en dusch och se om jag blir trött...

Hjälper det att ligga i sängen och "vila" eller är det bättre att vara uppe då?

• Erkens mamma

Kan hjälpa att ligga och slappna av om du klarar det. Ligger du hela tiden och tänker -Jag borde sova, jag borde sova... är det bättre att vara uppe.

På mig funkar det ofta med en enkel avslappningsövning av typen : slappna av i fötterna... slappna av i vaderna... slappna av i låren... osv. glöm inte nacken och ansiktet.

Lycka till...

• Teskedsmamman

När jag inte kan sova så lägger jag kudden i fotändan på sängen och lägger mig alltså tvärtom, slår aldrig fel! Inom 30-45 min har jag somnat!

Att ligga kvar i sängen är alltid bäst, helt plötsligt så kanske du somnar, vilket du inte hade gjort om du hade varit uppe...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.13) BF - 070724
  • mrskensington

Tänk på allt utom att sova och vad du ska göra i morgon. Tänk på en bra film, något trevligt som hände förra året, en kul kväll med tjejerna mm. Rätt vad det är så somnar du av bara farten, det funkar för mig i alla fall. Mitt yttersta knep är att tänka mig in i hur trött man är en riktigt mörk vintermorgon kl fem - grus i ögonen, tungt huvud och allt man vill är att få somna om. Om jag lyckas få mig att känns mig så så somnar jag ofelbart. Lycka till!

• Rosenöga

Hej! Gör som jag! Du ska sitta vid datorn tills du är så trött att du slumrar till gång på gång. Hakan faller ner på tangentbordet och det vita på ögonen blir alldeles rött. Då släpar du dig till sängen och somnar som en stock.

Nej, jag ska vara allvarlig och ge dig ett tips. Har du provat mjölk och bullar?

Jag har ett ännu bättre tips. Är du oförstörd av mediciner så ta en halv Alvedon brus. Lägg dig genast efteråt och tänk på något kul, vart ni ska åka på semestern eller hur du skulle kunna möblera om t ex. Men ta inte en hel Alvedon för då somnar du och vaknar svettig.

Lycka till och God Natt!

• SanSis

jadu, sömn e överskattat säger jag då bara! =) jag somnar i princip aldrig före 2 på natten, det brukar även hinna på 3....iofs så pluggar ja...

• Smurfan 81

Nu har jag duschat och sitter med en kopp varm mjölk... klassiker...

Igår låg jag bara och tänkte på filmen vi hade sett, Deja vu. Sjukt bra film förresten! Den måste ni se! Fick liksom inte riktigt ihop det så jag låg och funderade och funderade...

När jag druckit upp min mjölk tar jag en ½ Alvedon brus och sen lägger jag mig. Tänker INTE gå upp mer, kroppen ska få vila! (fast om jag inte kan sova skulle jag ju kunna överraska mannen med nybakade scones till han går upp...)

• SanSis

Smurfan81; det är alltid uppskattat med en underbart fixat frukost till karln på morronen. Jag har gjort det några ggr nu den senaste tiden när ja inte kunnat somna. Sen har man fått sms när han är på jobbet om vilken underbar flickvän man är =) det värmer alltid!

Svar på tråden HJÄLP!!! Jag kan inte sova!!!