Amatörläkare se hit!
Är anonym för jag vill inte bli kallad hypokondriker!
Jag har psykisk ohälsa men även fysisk dock tar ingen j-la läkare tag i det utan avfärdar allt som "det sitter i skallen".
Jag har ont ständigt, flyttar runt i kroppen, höfterna hoppar och knakar, domningar, det "ilar" från armbågarna ut i händerna, hela jag knakar, tappar grepp ibland, broskbildningar och ömma axlar, nacke, svank, får lätt lätt lätt blåmärken får lätt ont i "benhinnorna" (?), har en grop i låret (inte cellulit ;) ) utan en grop som om "muskeln vore av" det gör inte ont förrutom om man trycker där... gropen är nog 15*20 cm och några cm ner, tydlig i tajta kläder eller näck. Typ som om en bit av muskeln saknas (jättemysko kan visa bild om någon är jättenyfiken)
Har ont i käkarna, kan "knäcka" i käken, gapa stort och få i knytnäven om ni förstår.
Frusen om händer/fötter jämt, dålig cirkulation antar jag.... likblek på vintern, ytliga kärl = mörkblå ringar under ögonen.
Osv osv.... (har nog massor mer om jag analyserar vidare)
Varför jag frågar nu är för att min mamma utreds för olika reumatismer och jag påminner mkt om henne. I släkten har vi Artros, Invändig Psoriasis och Brechterews syndrom.... detta är något på min mammas sida, hon har 6 syskon och nästan alla har någon form av detta.
Jag behöver liksom mer på fötterna för att kunna tjata till mig en läkartid, så dom slutar säga att min stress/ångest är orsaken....