• Lily75

Räknas 37,6 som feber på en 2månaders?

Var går annars gränsen? Förstår att det är individuellt, men vill ha lite riktlinjer.

• Svar på tråden Räknas 37,6 som feber på en 2månaders?
  • AmandaPitkänen

nej, 37,6 tycker inte jag är feber, det är bara förhöjd temp som det kallas. De säger att allt under 38 är endast förhöjd temp, så som de kan få om de är trötta, har busat å lekt, varit ledsna, gråtit, eller vad som helst typ.

• Snäckan6

Feber för barn går vid 38 grader

• lövet2

Nej, jag skulle absolut inte räkna det som feber. Över 38 grader när babyn är riktigt nyvaken - det räknar jag som feber!

• MammaFia

Näe, det tycker jag inte. Inte om det inte finns några andra symptom på sjukdom.
    Men jag skulle helt klart vara observant ifall det är någon på g.

Varför är det så mycket månad kvar i slutet av pengarna?
  • Lily75

Hon nyser ganska ofta oxå! Men det gör hon från och till jämt. Har nyst lite extra nu.

• Malwina

Det kan visst vara feber om man har låg temp i vanliga fall!

Har 4 barn som alla är lågtempade så 37,6 är feber för dem!

• Theolin

Alfred har 37,2* som normal temp, så på honom är det inte feber.
    Han är 7 månader

• tröllkäringa

för mig OCH mina barn är det feber...

Vi är alla lågtempade o ligger på 35,6-36,7 allt över där är feber för oss. Kan bli så less på sjukhus när man kommer in o de tar tempen o säger att nä du har ju bara 37,6 o det är ingen feber..men för faaaaaaaaaaan det är det visst....iaf på oss. *muttrar*

Klart det är individuellt så man måste ju se till varje persons egna temperatur!

Kramis

• vinnaren

feber på så små bran är 38,3 grader.

• LIVochLinnea

Många bud om feber! Har ditt barn över 38 grader och är under 3 månader så bör barnet läkarundersökas. Så små barn ska helst inte ha feber. Det viktigaste är allmäntillståndet hos ett spädbarn. Äter barnet? Sover bebisen hela tiden vill inte äta men har en temp på 37.8 så bör man söka läkare. Troligen bara en förkylning om din bebis är subfebril och nyser.

Svar på tråden Räknas 37,6 som feber på en 2månaders?