• miruska

bästa foglossningsbältet?

Nu har jag fått sån hemsk foglossning så att jag inte kan sova. behöver ett riktigt bälte. tips någon?

• Svar på tråden bästa foglossningsbältet?
  • MissGoodie

Jag fick köpa mitt hos sjukgymnasterna via min BM. Tycker attdet hjälper när jag går, men inte när jag sitter, för då klämmer det på magen, känns det som...

• miruska

jag ska kolla med min bm. så du har den på dig när du går bara? Mitt är värst på natten. kan man ha det då tror du? Jag hade foglossning förut men det gick över trodde jag. hmm. vart har du din smärta?

• MissGoodie

På natten kanske du kan ha det, jag har det inte. Jag sover med den klassiska kudden (fast en extra stor, hehe) mellan låren och även en under brösten.
    Jag har tyvärr tom fått kryckor de sista månaderna pga min vidriga foglossning (och hemtjänst!) och på mornarna måste jag tom använda kryckorna inomhus... Men jag kanske ska testa att sova med bältet, även om det är obehagligt...

• miruska

Nä fy för kryckor.Hemtjänst?herregud. är det så illa? Stackare!mitt blir värre med kudden mellan benen. får as ont i korsryggen och höfterna skriker av smärta. I natt ville jag bara gråta för jag hade så ont. inget hjälpte. jag hoppas på förbättring för oss båda! kram

• MissGoodie

Ååhh, fy :( Kan du inte testa att ta alvedon när du lägger dig då? Jag har altid varit försiktig med medicin, men när det är så illa som det är just nu har jag inget annat val och det är ju faktiskt inte skadligt för bebis.
    Jag har en ganska hård kudde och tycker det är rätt skönt, men mitt onda sitter främst i fogen ovanför/framför blygdbenet, så tycker inte heller att det hjälper så mycket.
    Jag hoppas på detsamma :)
    kram

Svar på tråden bästa foglossningsbältet?