• Anonym (ur balans)

svamp eller UVI, eller båda delarna?

Hoppas det finns nån "svampexpert" med svar här
    Jag har haft urinvägsinfektion ett flertal gånger, mest när jag var yngre men även en del på senare tid.
    Nu börjar det kännas som att jag har det igen. Svider dock inte lika mycket när jag kissar, men jag har en otrolig obehagskänsla i nedre delen av magen.
    Samtidigt funderar jag på om jag har en svampinfektion också, det liksom kliar långt in om man säger så. Undrar om svamp kan göra så att det svider när man kissar, eller om jag "helt enkelt" har fått båda delarna? Åker nog in till VC imorgon, tycker bara det skulle kännas lite pinsamt om det inte är någon UVI.. töntigt jag vet.

Funderar också på om svamp kan ställa till det med mensen, skulle haft mens mellan 1-4 januari, istället verkar det som jag har ÄL nu med massa flytningar.

Känns som hela min nedre region är ur balans...känner mig inte som världens fräschaste heller. Extremt trött och hängig är jag också, baah. Känns som att jag borde vara expert på UVI vid det här laget, men det känns inte som vanligt. Har aldrig haft svamp så jag vill bara höra om det på nåt sätt kan liknas vid uvi, att man kan få sån där obehagskänsla av det också om svampen är 'långt in'? kan inte riktigt sitta still.

Åh, långt det blev. hoppas bara nån har svar...

• Svar på tråden svamp eller UVI, eller båda delarna?
  • Anonym

Hade grymt äckliga flytningar (nästan gryniga - äckligt!!) när jag hade svamp. Och fy vad det kliade! Lustigt var att det kliade inte lika hemskt när jag hade betalt på apoteket och var på väg hem - precis som om kroppen visste att hjälp va på väg
    Drick tranbärssaft (eller prova med tranbärstabletter) mot ev. UVI, det brukar hjälpa iaf för mig.

• Anonym (ur balans)

Ja det har varit lite grynigt, men mest har det varit riktiga äl-flytningar, alltså mer slemmiga genomskinliga (här är det detaljer som gäller :P)

Det lustiga är att jag är helt besatt av Jokk tranbär, dricker runt en liter om dan så jag tycker jag borde vara säker, men tydligen inte. Men ska fortsätta dricka iallafall :)

• Anonym (Känns igen)

Jag har haft både UVI och svampinfektion många gånger.

Jag har haft så många UVI så det har satt sig psykiskt. Det kommer när som helst och det är skitjobbigt för jag blir helt nere i skorna när jag har det.

Har man haft UVI och blivit penicillin behandlad får man en ökad risk för svampinfektion.

När man har en svampinfektion svider det när man kissar och det kliar konstant, men man har inte samma känsla som när man har UVI.

Det bästa jag har provat är faktiskt canesten både vagitorie och kräm, men även efter man tagit grejerna ska man käka mycket fil och dricka tranbär.

Jag känner det som en konstant obalans i kroppen, skittråkigt för både mig och min sambo, men vad ska man göra?

Svar på tråden svamp eller UVI, eller båda delarna?