• Nisses lada brinner

Är man automatiskt främlingsfientlig om man lyssnar på Ultima Thule?

Nyfiken på era åsikter!

Be the best or die like the rest
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är man automatiskt främlingsfientlig om man lyssnar på Ultima Thule?
  • Filifjonkan

Nää tycker jag inte att man är... jag kan lyssna på¨d inte för jag tycker om musiken och deras texter men ser inget fel i de. Sen att d har texter om att hylla sitt land ser jag inget fel i.. jag älskar mitt Sverige är jag rasist då ?????????

• Smilla 78

Jag lyssnade på dom och annan punk när jag var i tonåren, har aldrig varit rasistisk. Jag hade mycket kompisar från olika länder då, så för mig har det inget samband

Vi får en kille 21 februari
  • Sömntutan

Måste man dela deras åsikter för att man tycker att musiken är helt OK? Jag är då inte rasist eller främlingsförgentlig för det.

Hjärtat tar aldrig semester....
  • helenagbg

Är man knarkare om man lyssnar på Cypress hill??

klart man inte automatiskt blir främlingsfientlig.

• Tjofsen

De är svinbra. Jag bodde granne med sångaren och de är verkligen shyssta människor allihop....Att man tycker om sitt land och sjunger om Sverige har ju inget med rasism att göra. Jag är väl medveten om att de hade tendenser av det i början -men mig veteligen tar de avstånd från rasism. De slutade spela på en konsert för att folk gjorde hitlerhälsning och sa att de inte tänkte fortsätta spela om det fortsatte.

• Stellas Mami

Nej men en tönt är man!

• Megalomania

de få låtar jag minns från gamla punkartider är ju rena hyllningar till sverige som land, fattar inte vad det har med främlingsfientlighet att göra? Det är ju lika illa som att kalla nationalsången eller svenska flaggan som symboler för främlingsfientlighet...

• 1982

Verkligen inte!

~Mamma till Embla ღ född 060404~
  • Laire

Nej, man har bara dålig musiksmak Räcka ut tungan

Therese & Mikael 15/7-2004 ♥ 31/3-2007
Svar på tråden Är man automatiskt främlingsfientlig om man lyssnar på Ultima Thule?