• KickanAnnika

Hur är en Annika?

Ett namn får en ju ofta genast att tänka att det är en viss sorts människa bakom namnet, men hur är en Annika egentligen? Skulle jag vilja veta!!!

• Svar på tråden Hur är en Annika?
  • alvaereva

en glad och pigg tjej som är påhittig och duktig.

• April Mamma

Annika för mig är en snäll och omtänksam mamma, bor i Dalarna med sin man. Hon har två barn som flyttade hemifrån för rätt många år sedan. Har ett barnbarn som hon älskar innerligt.  På fritiden så gillar hon att motionera och pyssla i hemmet., baka osv.
     Hon tillbringar även många helger i Sälen under vintern, där dom åker mycket skidor hon och mannen. D
    Hon har en stor socialt liv med många vänner.

Det var min Annika det ( min mamma alltså )

• E l l a

Tråkig, aningen tantig, blyg, tyst liten mus med fräscht utseende - åtminstone varenda Annika jag känner och känt...

• selh

25 år, brunt hår, gröna ögon.
    Studerar. För tillfälle singel. Och enda barnet så smått bortkämd

• Sicali

Ganska tråkig, smart, blond med glasögon...

• KickanAnnika

Ingen som prickat rätt på denna Annikan än så länge
    Somligt stämmer såklart, men ingen klockren beskrivning.

• mammika

En tidsoptimist till tusen , är jag iaf ...

• Melle

Smal, 40 år, ljushårig med permanentad 80-tals frissa. (Som var inne på den gamla goda tiden och som hon vägrar inse är grymt ute nu!) Kanske lite utväxt. ev. snedlugg m. hårspänne.
    Har två barn + man och arbetar som typ lärare, hemtjänsten, kontors-assistent.
    Väldigt snäll människa, lite tyst. Omtänksam. Ställer upp hela tiden och servar familjen.
    Gillar att pyssla hemma och att dricka kaffe. Försöker komma iväg på "gymping" så ofta hon hinner. Studsar då runt i röda tights och vit reklam-Tshirt.
    Klär sig annars i ljusa jeans och bomullstopp.
    Bor lite utanför stan... Nära någon mindre ort i Dalarna.

• Archandra

Håller med KickanAnnika. Ingenting som stämmer klockrent på den här Annikan heller.

• KickanAnnika
    Melle skrev 2007-01-15 19:57:19 följande:
    Smal, 40 år, ljushårig med permanentad 80-tals frissa. (Som var inne på den gamla goda tiden och som hon vägrar inse är grymt ute nu!) Kanske lite utväxt. ev. snedlugg m. hårspänne.Har två barn + man och arbetar som typ lärare, hemtjänsten, kontors-assistent.Väldigt snäll människa, lite tyst. Omtänksam. Ställer upp hela tiden och servar familjen.Gillar att pyssla hemma och att dricka kaffe. Försöker komma iväg på "gymping" så ofta hon hinner. Studsar då runt i röda tights och vit reklam-Tshirt.Klär sig annars i ljusa jeans och bomullstopp.Bor lite utanför stan... Nära någon mindre ort i Dalarna.
    Detta var nästan precis tvärtom mig!!!
    Det enda som stämmer är:
    Smal
    Två barn
    Gillar att pyssla hemma (eller gillade, inte lönt när man är två små barn!!!)

För örvigt bor jag i Skåne i en mellanstor stad.
    Dricker defintivt inte kaffe.
    Klär mig ALDRIG i t-shirt varken med reklam eller annat. Inte ens som gravid har jag använt t-shirt, ha, ha!
    Ljusa jeans, nej, nej.
    Mörkhårig, korthårig
    Är nog ganska dålig på att ställa upp, även om jag oftast vill inbilla mig tvärtom!
  • Cerdrica

Präktig, bär 90-tals kläder och diggar fortfarande Tomas Ledin.

• KickanAnnika

Präktig kan jag nog vara. 90-tals kläder bär jag inte. Det är mitt no-no-mode, om det blir modert ingen kommer jag att vara ruggigt omodern några år! Tomas Ledin har jag aldrig gillar.

Jag måste vara döpt till fel namn. Fast jag gillar verkligen mitt namn.

• Bajby
    Melle skrev 2007-01-15 19:57:19 följande:
    Smal, 40 år, ljushårig med permanentad 80-tals frissa. (Som var inne på den gamla goda tiden och som hon vägrar inse är grymt ute nu!) Kanske lite utväxt. ev. snedlugg m. hårspänne.Har två barn + man och arbetar som typ lärare, hemtjänsten, kontors-assistent.Väldigt snäll människa, lite tyst. Omtänksam. Ställer upp hela tiden och servar familjen.Gillar att pyssla hemma och att dricka kaffe. Försöker komma iväg på "gymping" så ofta hon hinner. Studsar då runt i röda tights och vit reklam-Tshirt.Klär sig annars i ljusa jeans och bomullstopp.Bor lite utanför stan... Nära någon mindre ort i Dalarna.
    *asg* Det är klockren BRANDELSKAN stämmer in precis på min mamma Fast vi bor i Värmland!
  • Stellas Mami

En torris med stort arsle och litet vett, smal i arslet som ett spett.

• Stellas Mami

Fel av mig.. Stort huvud såklart och litet vett.

Svar på tråden Hur är en Annika?