• Karin och Pyret

Po.p storlek 92

Jag undrar hur gamla era barn är som har storlek 92 på po.p-kläder?
    Skriv gärna om de är stora för sin ålder också.

Jag gjorde nämligen en chansning idag och köpte en vinteroverall på rean till nästa vinter.
    Han är nu fem månader och mycket stor för sin ålder.

• Svar på tråden Po.p storlek 92
  • Eeva

Min son fyller 2 i början på februari och har en POP vinteroverall i stl 92 nu. Han är nog lite större än genomsnittet för sin ålder.

• Lill Norpan

Min dotter blir två i slutet på mars. Hon har 92 på vinteroverallen från POP samt 92 på jacka och 86 på byxorna från POP. Hon är normal stor för sin ålder tror jag.

• MotherOfTwo

violan:
    Om han är 10 månader och 80 cm (har jag fattat det rätt) så skulle jag inte tveka och ta 98. Min äldsta tjej hade 92 den hösten och vintern hon skulle fylla två år och hon låg lite över medel. Men din kille verkar ju jättestor.
    Okej POP har stora kläder men inte så stora. Tänk på att man skall kunan ta ett rejält grepp i grenen då är overallen lagon. Jag ser så många barn som leker i alldeles för små overaller.

• Stora

Ella har Pops vindjacka winsstopper flecce och byxa i 92. Då hon var 2 var de perfekta! Hon var då ca 91cm och hon är rätt lång för sin ålder.  Nu är byxorna på gränsen men jackan är perfekt . Tröjor mm i stl 92 sitter perfekt från Pop de är stora i stl. I övriga kläder från andra ställen får jag köpa 98 -104
    Så en tvååring skulle jag säga. Men min dotter har 92 i sin Reimaoverall nu i vinter så jag tror 98 blir stort. Om ditt barn är 5 månader nu ...så är det ca 1,5 nästa vinter. Då hade Ella 86 i overall för de är stora. Jag tror Reima o Pop är jämförbara stora i stl.

• Stora

Och jag såg att det var 92 du köpt - det blir säkert jättebra! Kanske lite stort i början men man vill ju inte byta under vintern o ofta går de att dra in i midjan mm så det funkar.

• solsken99

Jag köpte också en POP overall idag
    Min kille blir 2 år 15 april och jag tog en 92:a.
    Följer han sin viktkurva så är han 90 cm vid årsskiftet.
    POP brukar ju vara något stora så 92 borde räcka hela vintern.

Fast jag tyckte den såg stooor ut.
    Ska han växa så mycket??

• oOrosamarängerOo

Köpte en po.p-overall idag på rean i stl 92 till min son tänkt att ha nästa vinter, han blir 2 i april. Har en likadan overall från po.p nu i stl 86 och på dessa två skiljer det 10 cm.

• moppet

Min tjej som är normalstor i vikt och längd är 1,5 nu (född i juli) och har storlek 86 i overall från POP. Den kommer hon kunna ha hela vintern. Jag har också köpt en overall på rea precis, till nästa vinter. Tog 98 på den. Så 92 blir nog bra för ditt barn vid 1,5 är om det är stort för sin ålder. Det blir nog inte för stort, min tjej hade kunnat ha 92 nu (efter jul) utan att drunkna helt.

• masken

Oj, fler som har samma beslutsångest som jag...var inne i söndags och köpte en overall till nästa vinter till min son som nu är 15 månader, han fyller alltså 2 år i okt, stod i valet och kvalet om han ska ha stl 92 el 98, men expediten tyckte absolut stl 98, men den ser JÄTTESTOR UT?! Vad tror ni? Han ligger lite över normalkurvan, och var 80 cm lång på sin 1-årsdag, sen dess har vi inte mätt honom, men jag tror inte att han har växt så mycket det senaste.

Svar på tråden Po.p storlek 92