• MrsQ

Ni som har en babywatcher...

Jag skulle vilja veta utav ni som har erfarenhet av barnvakter,hur långt räcker de?
    Jag läste i en tråd förut, det var en tjej som hade med sig sin till grannen 100-200 meter bort o inomhus!
    Kan det stämma att det finns de som klarar det.
    Jag har en några år gammal "padrico" eller nåt liknande kommer ej ihåg nu :) men den håller inte ens till grannen (inomhus) som bor 3 meter bort.

Vad har ni för erfarenhet av räckvidd o vilken modell?!?!?!?!?!

• Svar på tråden Ni som har en babywatcher...
  • Blå Flygare

Har en philips, och det står att den ska räcka 300 m. Jag har dock bara testat in till grannen. Man ska ju hinna komma inom rimlig tid från det man hör dem också, o hon är "bara" 6 mån än.

• MrsQ

Men den fungerar när du är inomhus?
    Jag vill gå på en middag hos grannen på lördag o vi bor hus i hus tar 3sek att gå hem igen.
    Men vill veta vilken man ska köpa!

• MrM

Det finns modeller med extremt bra räckvidd, problemet med dessa är att de inte talar om ifall de har täckning eller inte. Skulle de ha en täckningsindikator så kan det vara läge att fundera över det lämpliga i att ha en radiosändare med denna styrka som sänder kontinuerligt under barnets säng.

Mvh

• Blå Flygare

mrsQ: Ja, den fungerar när jag är inomhus. Våra hus står tätt, så det är absolut inget bekymmer. Har hört andra här i området som använt sin flera hus bort. Och jag får in andras ungar lite då o då Finns två kanaler att växla mellan.

Jag har inte placerat den under sängen, utan ett par meter bort. Om det gör någon skillnad på strålningen vet jag dock inte.

• Asrta1

Vi har en Padwico 888 som är jättebra. Vårt sovrum ligger längst bort i huset och jag kan ha med sändaren ut i stallet samt att jag kan gå ca 500 m bort från huset innan den larmar att täckning saknas.

Den rekomenderar jag!

Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • MrsQ

Nu har jag beställt en Padwico 903.
    Hoppas den kommer till helgen o hoppas den är bra!!!
    Det är svårt att veta när många säger att Philips är bäst o lika många säger att Padwico är bäst!?

• Blå Flygare

Philips är inte bäst. Den saknar ljudindikator, så är det fest t.ex. o man har den på o inte hör är det ju inte så käckt. Philips är också så vanlig att man lätt får in flera ungar om man bor tätt som vi.

Padwico känner jag inte till, men den är säkert bra

• Adelisa

vi köpte på harald nyborg för 300 spänn de fungerar både som babywatch och walkietalkie. Och har en räckvidd på 5 km! Fast det så använder man ju den itne.

Julian 060210
  • Luddiludd

Vi har en TopCom 1010 (bäst i test enligt Vi Föräldrar) som har 2 km (!) räckvidd. Det är ju en rätt så kraftfull radiosändare men den är röststyrd och man kan ändra känsligheten så att cden absolut inte står och sänder hela tiden. Jättebra tycker vi!

Svar på tråden Ni som har en babywatcher...