Partylekar efterlyses....
Baklängesgästermedgester!
Hur kul som helst!
Min favvolek!
Bäst är det om man är två lag.
lagen sitter eller står framför lekledare.
Lekledaren sitter på en stol med ansiktet mot lagen.
En ur varje lag får ställa sig på var sida om lekledaren. (ungefär ½ meter bakom.)
Lekledaren håller upp en skylt (jag har tagit ett kollegieblock och skrivit ett namn på varje sida) med ett namn på.
Deltagarna i lagen ska nu gestalta personen på skylten utan att göra ljud ifrån sig. Samtidigt som deltagarna bakom ledarens rygg ska gissa vem de föreställer.
Deltagarna får titta på både sina egna och motståndarna för att komma på vem de föreställer.
Det är grymt roligt!
Det braiga är att deltagarna som står ensamma bakom lekledaren inte alls hamnar i fokus, fast de står där helt ensamma.
Det andra braiga är att deltagarna totalt släpper lös efter ett tag....och det är grymt roligt.
Leker går att göra sittandes vid bordet efter desserten också.
Det är inga krav på utrymmen eller liknande.
Förslag på folk att gestalta:
hulken
ET
Bamse
Gud
Kungen
Hitler
Jultomten
osv
Det ska alltså vara välkända personer som går att gestalta.
Att välja typ Malin Berghagen är ganska värdelöst. Hon är känd.....men hur gör man henne?
Sedan är det grymt roligt om du mitt i alltihopa kastar in namnet på en person som är med på festen. Alla kommer av sig och vet inte hur de ska göra. Hur kul som helst!
Räkna med att göra MÅÅÅNGA namn...och byt deltagare bakom ryggen på dig lite då och då.
Detta är favvoleken och jag har lekt den på många fester. Jag har nu 4 kollegieblock med personer....och på varje fest MÅSTE vi göra alla blocken.