• mayamimaya

Anser du dig blivit hjälpt genom alternativ medicin?

Jag startar en ny tråd till Er som har haft POSITIVA erfarenheter av alternativ medicin!

Extra roligt vore att få höra solskens historier från Er som vänt er till den "vanliga läkarkåren" men först fått resultat genom den alternativa medicinen, tex homeopati eller akupunktur.

Bråkmakare..som enbart har negativa synpunkter..och vill omvända oss som tror på detta...kan starta en egen tråd tycker jag!!

• Svar på tråden Anser du dig blivit hjälpt genom alternativ medicin?
  • Muckarn

Pajade ryggen när jag boxades blev opererad i Kapp muskeln men fanns kvarstående smärta i ryggen som inte gick bort på 2 år sedan gick jag till en Akupunktör i Göteborg på 3 besök försvann smärtan. Sedan 1½ år senare pajade jag knät samma sak opererade minisken smärta vid regn kyla väder omslag m,m men efter ett par omgångar med nålar försvann smärtan rakt av =)
    så alternativ medicin funkar =)

• Blå Flygare

Jag blev hjälpt av akupunktur under min graviditet (bäckensmärta), men jag vet inte om jag vill kalla det alternativ medicin: det finns gott om studier gjort på ämnet, och det gavs av en sjukgymnast.

• bylina

Jag blev av med min migrän med akupunktur. Har gått från ca 2 migränanfall i månaden till aldrig. Det tycker jag är bra!!!

• Rönne

Var så gott som utbränd för två år sen efter att ha misskött mig konstant genom stress och dålig kost i 8 år (sen jag flyttade hemifrån och började jobba) I samma veva fick jag missfall med mitt första barn i v.15.

Jag mådde skit. Hade muskelkramper och ständigt värkande kropp.
    Dålig cirkulation, tryck över bröstet, magkatarr med diarré och koncentrationssvårigheter.
    Jag gav mig själv skulden för allt och såg det mesta i svart.

Gick till läkare ( 4 st) och fick utskrivet syrareducerande mediciner (magkatarren), inflammationshämmande tabletter (muskelvärken). Gjorde gastroskopi och de hittade heliobacter pylori i tunntarmen. Gav mig penicilin för detta. I övrigt visade alla prover att jag var kärnfrisk.

Tröttnade på att må kasst. Medicinerna hjälpte inte förutom att penicilinet hade tagit död på bakterierna i tunntarmen. Började gräva efter en lösning för det övriga. Läste massor av böcker. Testade massage, zonterapi, kiropraktik och reiki.
    Läste om vitaminer och mineraler och om balansering av kroppen.
    Började meditera och ändra min kost.

Sakta men säkert vände allt. Jag slutade dricka mjölk och fick färg på kinderna och läpparna som varit blekvita så länge jag kan minnas. Bytte det vita mjölet mot fullkorn och försökte undvika rött kött. Ajöss diarré.
    Tog naturligt tillskott av kalcium och magnesium samt testade lite zonterapi med hjälp av böcker. Mina inflammerade muskelfästen och stela muskler läkte och gjorde inte ont mer.
    Äter kollodiala vitaminer och mineraler och känner mig mycket piggare. Gör örtteer och salvor mot förkylningar och småkrämpor.
    Vräker i mig grönsaker och frukt. Kiropraktorn har fått ordning på mitt sneda bäcken. Försöker att undvika stress så gott det går och har lärt mig säga nej när det blir för mycket.

Idag mår jag bra och går och väntar på att bebis ska komma ut om nån vecka eller två :o)

• mayamimaya

Härligt att höra era berättelser.....har en egen solskenshistoria som jag tänkte berätta när jag har tid att skriva, min nio månaders dotter ska läggas nu!

• mayamimaya

Hej på Er, passar på att skriva lite när lillan sover middag!

Jag och min man försökte få barn utan resultat, och blev remitterade till en fertilitetsklinik. Där försökte vi med dem traditionella medicinerna, som visserligen till slut fick igång kroppen, men det blev inga barn. Till slut gav vi upp, vi kände oss för unga för att göra drastiska åtgärder som provrör och liknande, när dessutom läkaren sagt att det inte skulle behövas. Det var bara mitt tålamod som var slut efter ett års behandling utan bebis!

Då blev jag gravid...(som det ju brukar bli när man slutar försöka) men ett ma (missed abortion) upptäcktes i vecka 11 när jag gjorde ett ul.
    Jag blev totalt knäckt! Det kändes som om min enda chans att få barn hade gått förlorad.

Då gjorde jag förändringar i mitt liv. Jag gick till kurator för att få häva ur mig allt....och det kändes SKÖNT!
    Sedan bokade jag tid hos hoemopat...samtidigt som jag tog hjälp av en akupunktör.
    Akupunktören gjorde mineraltester på mig och såg att jag hade zinkbrist, så hon gav mig också lite mineraler till mig och min man. Hon gav mig också en slags kur som rensade ur kroppen....leverrensing, eftersom som hon sa " levern är en stor hormonfabrik"

Fyra behandlingar och jag var gravid!!

Jag kände att jag hade hittat rätt behandlingsform för mig, som gick till botten med mina problem.

• Rönne

Det Stora Blå: Fantastiskt! Ja, jag tror absolut att om man ger kroppen vad den är gjord av och undviker gifter och andra kemiska tillsatser så funkar den bäst.

En liten undring. Vad var det för kur som du tog för din leverrensning? *Nyfiken* :o)

• sanna n

Jag går på zonterapi.. mest föt mina tarmproblem... tycker iaf det har blivit lite bättre, men jag vill nog gärna prova på homeopati också/istället.

• mayamimaya

Rönne...jag kommer inte ihåg vad den hette nu.....
    Jag fick den från akupunktören. Ett vitt pulver man skulle lösa upp i juice från grapefrukt och olivolja...fruktansvärt äckligt måste jag säga. sedan skulle man ligga ner och SOVA innan klockan 22.00.
    Resultatet är att det kommer ut små gröna stenar på morgonen.....
    Ett mycket tydligt och synligt resultat.
    Men man blir helt slut efter kuren, som man bör göra om man är ledig dagen efter...jag gick och jobbade och var helt slut.

• Rönne

Aha, epsomsalt måste det vara (magnesiumsulfat). Det är små gallstenar som kommer ut.

Svar på tråden Anser du dig blivit hjälpt genom alternativ medicin?